Gå til innhold

WRC nyheter å spekulasjon

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Med Escudo? :D

 

Tror ikke den er helt etter reglene...

Ikke nok med at poweren er helt av skalaen men tror også motor volumet er litt for stort...

Stakkars Loeb om Suzuki hadde kommet med Escudo ja ;) Farvel Loeb på strekkene ;)

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må sjekke opp litt! Fjorårets verdensmester i JWRC heter Per Gunnar Andersson, kommer fra sverige og kjørte da Ignis, nå kjører han Swift! Det er vanskelig å bli bedre enn nr 1

Suzuki Motorsport benytter kun Swift, men det går jo noen private Igniser, bl.a. en i Norge

 

http://www.wrc.com/staticFiles/69/f/0,,10111~3945,00.doc

 

11. WHAT IS THE JUNIOR WRC?

 

The FIA Junior World Rally Championship (For Drivers) is a support championship to the pinnacle of rallying - the WRC – for upcoming younger drivers aspiring to reach the highest level of the championship. 2005 sees 13 drivers representing nine countries who will do battle in eight rallies across the world. The cars they compete in are smaller and lighter than the World Rally Cars with an engine capacity of 1600cc and regulations allow for significant performance and safety modifications. Manufacturers who have produced cars to compete in the 2005 J-WRC are Citroën (C2 and Saxo), Fiat (Punto), Renault (Clio) and Suzuki (Ignis and Swift). In recent years many J-WRC graduates have shone in WRC, among whom are Sebastien Loeb (current World Champion), Dani Solà (2002 champion) and François Duval. The J-WRC youngsters are the drivers of the future WRC…

----------------------------------------

 

Står i den fila å det står på wrc sin hjemmeside...

 

Men er Guy Wilks og Per Gunnar. Andersson som tar fabrikkspoeng for Suzuki ja såvidt jeg vet. Å de andre kun privatsjafører

 

Men det som er. Er vell at både Ignis og Swift er homologert av FIA til å kjøre JWRC 2005 sessongen. Sikkert det som er litt rart da dette er en merkescup på en måte uhhmmwhat?

 

Markus Foss skal ha hatt en Suzuki Ignis ja. Stemmer det

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroën tilbake i 2007

 

Oslo (ANB):

Citroën har bekreftet at de vil returnere til rally-VM med et fabrikklag i 2007. Sebastien Loeb vil kjøre en privat Xsara neste sesong

Den franske bilfabrikanten som kan sikre seg konstruktørtittelen under Rally Katalunia til helgen står over neste sesong, men bekrefter nå at de vil gjøre comeback i 2007.

 

– Som et resultat av FIAs nye tekniske retningslinjer har vi bestemt oss for å returnere til rally-VM så fort som mulig. De nye retningslinjene gjør at vi når våre budsjetter, og det er ikke noe som nå står i veien for at vi kommer tilbake i denne sporten, sier teamsjef Guy Fréquelin.

 

Citroëns verdensmester Sebastien Loeb vil kjøre en privat Xsara WRC neste sesong, melder Citroën. I 2007 kommer de med en ny C4 WRC som skal kjøres av den franske verdensmesteren.

 

37-0221.jpg

 

Citroën har vunnet konstruktørmesterskapet i rally-VM de to siste årene, og har vunnet førermesterskapet i år og i fjor med Sebastien Loeb.

 

Kun en tynn teori kan frata Citroën konstruktørtittelen i år. De leder med 30 poeng på Peugeot med to runder igjen å kjøre. Peugeot kan maksimalt ta 36 poeng på de to siste rundene, men må da ta dobbelseier både i Rally Katalunia og Rally Australia. (ANB)

 

Motorsport.no

 

Jada. De vil nokk bruke hele 2006 til å teste og utvikle den nye C4 WRC slik at den er en vinnerbil allerede i comebacket i 2007.

 

Helt syk den Citroen-stallen når det gjelder støtteapperat ifforhold til årets andre team i WRC :driving

 

Bakgrunnsbilde

http://people.freenet.de/backmackpro/citroenc4wrc.jpg

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattias Ekström for Skoda i 2006?

Skoda har innledet forhandlinger med Red Bull om sponsoravtale for 2006. Dette er Mattias Ekström sin hovedsponsor i DTM og i beste fall kanskje vi ser svensken i WRC neste år.

Skoda har fremdeles store problemer med å skaffe et stort nok budsjett for neste WRC-sesong. De er derfor i intense forhandlinger med ulike alternative sponsorer. En av disse er Red Bull som igjen har Ekström under sine vinger i Tyskland.

 

Mattias Ekström kjørte Swedish Rally forrige vinter i en Red Bull sponset Fabia WRC og gjorde en god figur.

 

Skoda skal om ikke lenge publisere hva de skal gjøre neste år og det hadde vært moro om Mattias kunne fått en mulighet i Skoda igjen.

 

stream_file.asp?iEntityId=387

 

Jammen. Hmm.. kak er god til å gjette..

 

Sa noe sånt til meg for 2 dager siden at Mattias kunne havne hos Skoda well

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går forøvrig rykter om at Audi har mekanikere som jobber på Skoda-teamet for å lære seg opp på Rally. Ryktene sier også at Audi vurderer å stille med fabrikkteam med A3/S3. Dette hadde vært dritkult med tanke på hvordan de regjerte Gruppe B en stund.

Nå fyrer vi med 98 oktan!

__________________

93 A6 2.8 30v

__________________

http://www.streetteam.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går forøvrig rykter om at Audi har mekanikere som jobber på Skoda-teamet for å lære seg opp på Rally. Ryktene sier også at Audi vurderer å stille med fabrikkteam med A3/S3. Dette hadde vært dritkult med tanke på hvordan de regjerte Gruppe B en stund.

 

 

Jepp :thumb

 

audi_a3_wrc_m.jpg

 

audi_a3_wrc_1m.jpg

 

audi_a3_wrc_2m.jpg

 

Eldre rallybil som dem har brukt

 

tour2002_david_kynaston2_250.jpg

 

millbrook2001_david_kynaston2_thb.jpg

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår