Gå til innhold

VW Quantum Syncro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dessuten er det Syncro og ikke Quattro (audi sin drivverk)

 

Tja, Quattro er vel mer et navn enn en bestemt type 4x4 layout,

og ja den heter Syncro, jeg ser det!

 

Det jeg skulle fram til var at den hadde samme layout som tidlige Quattro hadde,

dvs 3 åpne differ hvorav senter- og bak diffen kan låses manuelt.

 

Meg bekjent er det ikke solgt noen "syncro" i norge med denne layouten.

 

Så det.

 

Kan lese her hvis du fortsatt ikke tror meg: http://www.duvekot.com/QSW/QSWmanual.pdf

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
http://images.google.no/images?q=VW+Quantum+Syncro&sourceid=mozilla-search&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=N&tab=wi

 

Artig bil som visstnok bare ble solgt i USA?

 

Ser ut som en passat,

men med audi drivverk.

(Langsmontert 5'r og 4wd)

 

Ser ut som en Jetta Einser i front spørru meg!;)

'86 Vw Polo 86c Coupé

 

Vi lærer alle av våre feil....Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHEHE. vw passat 32b :eddie finnes i MANGE utgaver.sæli i fronten finnes det minst 3 (4) varianter. syncro utgaven er levert med 4 syl 1,8liter 90 hk(litt spess kam 262gr dur),ellers er det levert med 1,9 liter r5er,2,0liter,2,2liter.alle r5ere.kune fåes med servostyring,elspeil,elvindu,sentrallås,rollo,alufelger.

mauell spærre:det er audi motor,gear,å diff på disse,sperrene,sperrer KUN for forran å bakdiffen.altså 2 sperrer.autosperre/manuell sperre HAR IKKE audi/vw laget enda.

dette er jeg sikker på da jeg har 2(!!) stk slike biler.syncro,men quattro :partyon egentli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kaller du de hvor sperrene aktiveres av en bryter i dashen da?

Er ikke det manuell styring av sperra kanskje?

(selv om den overstyrer når en passerer 25km/t eller hva det er)

Har også til gode og se et vag av den årgangen som har sperre framme.

Her er det snakk om sperre i bak- og senterdiffen.

 

Meg bekjent er ingen VAG levert med 4x4 og sperre eller diffbrems framme.

(med mulig unntak av Touarq og Q7 som jeg vet svært lite om)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare audi å passat 32b som hadde dette.stemmer at det aktiviseres av en bryter på KONSOLLEN ved askebegeret. vw å audi har IKKE AUTOSPERRE ELLER MANUELL SPERRE I FRONT DIFFEN.DET ER IKKE LAGET,men det går å bruke nå porsche deler der da.da dem har mye felles deler i gearkassene.(har delenr på det da)

i 88 kom den passaten som har motorn på tverra puke å da er det syncro for alle penga,samme som golf 2 greier,dritdåli gearkasse,å lamelldiffunit bak :redxpoke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autosperre: typ sperre/lamelldiff/torsen/detroitlocker/finnediff.sperrer fra 1%-75%

manuell sperre: type som må betjenes,elektrisk,vakuum,trykk;som er en MEKANISK inretning som sperrer 100 % med en gang

enkelt å forstå,tror jeg

i audi å passat som har 4trekk,ER det muli å bygge 3x torsendiff,om en er intressert.

som er en autodiff.......ok????!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autosperre: typ sperre/lamelldiff/torsen/detroitlocker/finnediff.sperrer fra 1%-75%

manuell sperre: type som må betjenes,elektrisk,vakuum,trykk;som er en MEKANISK inretning som sperrer 100 % med en gang

enkelt å forstå,tror jeg

i audi å passat som har 4trekk,ER det muli å bygge 3x torsendiff,om en er intressert.

som er en autodiff.......ok????!

 

Dette er jeg helt enig i!

 

Nettop derfor jeg ikke skjønner hvordan du i inlegget ovenfor kan påstå at det IKKE er manuell sperre på de audi'ne du må aktivere sperra via bryter i dasjen??

 

Det er jo så manuelt som det kan få blitt!

I skikkelig "offroad style"

 

Audi v8 er vel enste Audi jeg vet om som ble levert med torsen bak også.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fremdeles har du missforstått: DET ER IKKE AUTO ELLER MANUELL SPERRE I FRONT DIFFEN TIL NOEN AUDI/ELLER VW BIL. husk vi snakker om front diffen,ikke mitt diffen!!front diffen er den diffen som er mellom forhjulene,å bare for den.

på min bil 32b /eller på audi 200 som samboern har,spøler det BARE på 3 hjul (!!!)når BEGGE DIFFENE ER AKTIVISERT!

hadde det vært sperre diff eller autodiff forran hadde det spølt på alle 4,ikkesant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår