Gå til innhold

Stramme clutch?

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

tror det er hydraulisk på alle 900. Den skal da stramme seg selv.

Clutchen på min 940 er ganske ny, men har fått litt dårlig behandling ved en tidligere anledning, den tar ekstremt langt ute og har gjort det i over 50.000 km. Prøv å provosere den litt på 5 gir. Om den griper greit, ville jeg ikke bekymret meg. Min griper ikke med engang om jeg dumper cluthcen på 4K i 100 km/t på femte gir. Men den spinner dekka på tørr asfalt ved hard oppgiring til 2. gir.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da clutchen ble byttet på min 940 for 65.000 km siden (den gamle clutchen hadde kjørt 250.000 og tatt langt ute siden bilen hadde gått 124.000, den slurte ikke men ble byttet da girkassa måtte byttes), tok den helt inne noen tusen km, før den begynte å ta ganske langt ute for en såpass ny clutch. Flere misslykkede burn-outs :) og clutchen begynte å ta så langt ute at du ikke tror den skal ta.... Dette har jeg kjørt med siden 260.000, regna da med å måtte bytte i løpet av 10.000. Bilen har nå gått 316.000, så vi får se. Blir ikke overrasket om den holder til 350.

Snakket med volvo og de sa at det er helt vanlig at clutchen tar langt ute på disse bilene. Det var ikke noe problem i følge de. Men er enig at det er litt irriterende.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle 740 har hydraulisk clutch.I hovedsak så er det vel egentlig 16V og turbo utgavene som har hydraulisk.

Vel ,min gamle 740GL med slapp forgasser hadde hydraulisk clucth. Kjenner til flere "vanlige" 740 med den. Tror det har med årsmodell å gjøre ,men min var -86. Turboen fra -86 som jeg hadde var også hydr.

240'en er vel den som er levert med wire som du justerer under( jupp grillet underarmen på exhausten noen ganger da ja.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider