Gå til innhold

Støy støy og bare støy

Ranger emnet


GalantV6

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Dette er et langt innlegg så jeg håper dere orker å lese det.

 

Har søkt mye på forumet om støy, men får ikke helt det svaret jeg trenger.

 

Problemet er følgende.

Monterte først monoforsterkeren, målte alle punkter som jord strøm subbene. Alt virka meget lovende, kobbla dette sammen og da begynte det å ryke fra forsterkeren. Kobblingsfeil tenkte jeg, men fant ingen feil på det UFLAKS bare.

Sendte forsterkeren til Matador for rep.

 

Så tenkte jeg at da kan jeg jo strekke nye ledninger til frontsett 3 veis Hertz ESK 163S og kobble dette. Satte bassene i dørene og mellomtone og diskant på dasjen. Kobbla bassene direkte til forsterker og mellomt/disk på delefilter, delefilteret på venstre side sitter under dekselet ved rattet på andre siden ligger det i hanskeromet. Meget fornøyd med meg selv tenkte jeg at dette kommer til å spille bra. Kobbla da til forsterkeren, sjekka jord/strøm på forsterker viste 13.7/13.8 volt bra tenkte jeg. Brukte krympestrømper på kobblinger for å utelukke kortsluttninger, synes dette ble bra. Kobbla på alle kablene, jeg regnet med at lyden ikke ville være bra pga justeringer osv så det var ikke så farligt. Satte i spilleren og målte strøm/jord 13.6Volt bra tenkte jeg skrudde på spiller det kom musikk og en forb#?!? helt jæv"#?&% ULYD jeg hørte spiller bytte spor vining i høyttalere turbolyd alt som var, den ulyden var så intens at jeg måtte skru av med en gang. HEL#"?``te tenkte jeg hva er galt. Jording kansje eller phonokabel, jeg skrudde ut spiller for å se på ledninger og kobblinger kunne ikke finne noe feil. Starta med ny strøm og jord ledning, bytta noen kobblinger osv. Satte det sammen igjen og målte 13.7volt dette må være bra, skrudde på spiller FFFAANN den ulyden. Begynte nå å miste lit av lysten til å gjøre noe mer med dette. Men jeg dro å kjøpte en ny phonokabel, kansje det er det som er problemet tenkte jeg. Kobbla dette sammen, kabelen la jeg på utsiden av bilen. Var spent på om dette fungerte, skrudde på spiller. ULYD ULYD FA#"?# i HE#"&? jeg gir opp orker ikke mer.

Skrudde ut spiller la en ekstra jording til sjasi på spiller, det hjalp ikke.

Skrudde ut spiller igjen og tok med meg spilleren opp, skrudde den frahverandre for å se om jordingsbanen var brutt, kunne ikke se noe?.

Så da er det kansje forsterkeren????. Eller er det spiller????? Eller er det jeg som ikke burde drive med bilstereo????

 

Er det noen som har noen forslag til løsning eller kan hjelpe.

Jeg tenkte å prøve orginal spilleren men den har ikke phonoutgang.

 

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen forslag til løsning eller kan hjelpe.

Jeg tenkte å prøve orginal spilleren men den har ikke phonoutgang.

 

Mvh

Tore

 

hei Tore, skal være enig med typhon utifra sympomen. men ellers ta deg en tur til meg så skal vi finne det ut, har tid idag, imorgen blir verre. har det meste selv som vi trenger eventuelt. tror er det enkleste denne gangen... da får vi kanskje justert litt av de forkjellige delefrekvensene og sånt og... hellothere si ifra om det passer eventuelt, ellers skal jeg mekke på eggen bil... sender deg min mob nr på PM

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Har nå drevet på i hele dag, dobbelsjekka det meste. Tok en jordledning å la inntil kappa på phonokabelen ved spilleren, da forsvant 97% av støyen så det ser ut som om spilleren er gått til HE#"??#" :aug: Så da blir det nok lenge til jeg får ny.Må først betale rep på monoforsterkeren. Attføring er ikke det beste å gå på når man trenger ting. alacocaina :driving

 

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår