Gå til innhold

Problemer etter senking!

Ranger emnet

BMWCruiser

Anbefalte innlegg

du må laste det opp på internett et sted og så lager setter du inn bildet her ved å trykke påsett inn bilde og legger inn linken når du skriver et nytt inlegg.

du som kjører en burgunder rød golf 3 cab, med en stor front og skiltet i frontruta? i såfall har jeg sett bilen din på skolen en del ganger:)

golfen til BMWcruiser står også borte på hia. en svart golf gtd med 17" felger

Er nok min bil, ja.

Bare ta kontakt med meg, har dessverre ikke fått skru på flere måneder nå, så jeg stiller gjerne opp og hjelper til for et par "voksenbrus" eller kaffekopper....

P.S. Frank S: hvilken er din bil?

Zpike

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok min bil, ja.

Bare ta kontakt med meg, har dessverre ikke fått skru på flere måneder nå, så jeg stiller gjerne opp og hjelper til for et par "voksenbrus" eller kaffekopper....

Har ikke bil for tiden jeg. kommer bare gående til skolen.hehe. bort midt i byen så er ikke så langt å gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak på golfene er det 2 stk. gummiforinger på hver side. de er delt av med støtdempertårnet. (en slags sandwich). Dersom de er gamle vil de ha blitt presset/banket til slik at man ser hvor de har vært.

Det smarte er å bytte til nye. Da skal det ikke være noe(så fremst man har skrudd helt til) som kan frambringe slamrelyd her. Men; det kan jo være at de "store" foringene nede (i framkant av den semistive bakakselen), er blitt litt "rom", og det frembringes lyd derfra. Evt kan jo også (de koniske, justerbare) bakhjulslagrene være litt slakk....

(NB ! løft opp bilens ene bakhjul, og vipp/tipp hjulet for å finne slakken. Det skal være en LITEN klaring der, men for mange kan det høres ut som slamring i tårnet.)

Hmmm... vanskelig dette her, for alt er jo nytt bak der, foringene i bakstilling ble byttet for noen år siden av forrige eier.

Bilen er jo en GL, og senkesettet har sittet 1mnd på en Vr6 før jeg kjøpte det, er det noen forskjell på bakdemperene? fremme så måtte jeg bare bytte fjærskåla, pga at den gamle fjøra var 80mm, mens den nye var 70mm.

tror også jeg trenger nye styrekuler og opphengskuler fremme da det "slår/smeller" ved kjøring på ujevn vei.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unormalt at endeledd, styrestag, bærekuler og slikt "går" seg til etterhvert. Og hvis de originale (som ble levert på bilen i 1992) fortsatt står på, kan det være lurt å ta en liten titt på de...

MVH

Zpike

1989 VW Golf II (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok min bil, ja.

Heisan, du går på hia du også ja....det er jo litt gøy. Kunne sikkert ordnet masse voksenbrus til deg, men problemet er å ha et sted å stå og ikke minst verktøy nok.

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unormalt at endeledd, styrestag, bærekuler og slikt "går" seg til etterhvert. Og hvis de originale (som ble levert på bilen i 1992) fortsatt står på, kan det være lurt å ta en liten titt på de...

MVH

ja den har jo rulla 244 000km nå, så det begynner å bli tid for en overhaling av forstillingen, er tysk import i 99-00 så den har ikke kjørt så mange mil her på norske kjerreveier.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at du hadde noen klonke lyder framme på passasjer sia når du kjørte på brostein å lignende. Jeg har også en eller annen klonke lyd elle knirke lyd. Bilen er senka å framma på passasjer sia knirker å knaker det når jeg svinger i lav fart, men har ikke hørt det når jeg kjører på ujevn vei. Er det det samme med min bil da.. mutter som ikke er teita skikkelig eller noe foring greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis vil diverse lyder i forstilling komme av små slakker.

De mest vanlige "feil" er :

- Den koniske delen som skrues fast i støtdemperen er ikke presset godt nok fast i tårnet, Har bare en løsning, gjør rein og smør med LITT silikonpakningsspray før montering

- Klaring/slakk i tårnlagret (NB har en strammemutter og en kontramutter).

- Spacerhylsa til tårnlagret er for stor og gir slakk i tårnlager

- Nedre bærekule

- Hjullager

- Bærebroens indre foringer

- Yttre stab.stag foringer (på endene)

- Indre stab.stag foringer (fester stab.staget til bilens ramme)

- Endelegg og styrestag

- Tannstang

Alt dette sjekkes/kontrolleres belastet, unntatt hjullagrene.

Lykke til

PS send PM, så kan vi ta de enkelte symptomene hver for seg.

Zpike

1989 VW Golf II (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fagbrev som bilmekaniker, og har jobbet som det i noen år nå. Så jeg bør jo egentlig kunne slike ting.... Enkelte ganger tar man feil, og andre ikke. Sånt kommer med litt erfaringer, og jeg liker å forske på feil....

Har i tillegg vært VW Golf entusiast siden 1997, og har skrudd mye på min egen og andres biler. Det lærer man mye av, og det er ting som man kan bruke til daglig under feilsøk på kundebiler.

Flyttet til Grimstad nå i August for å ta utdannelse innen ingeniørfag, slik at teite patenter (ja, den koniske dritten i tårnet ER en teit patent) kan forsvinne FØR bilene produseres...

PS send PM med symptom, så finner vi løsningen... :driving

Zpike

1989 VW Golf II (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider