Gå til innhold

setebelte-lys

Ranger emnet

Kakemnstr

Anbefalte innlegg

Jau, fått meg 240 nu. 1987 stv for å være presis.

Uansett, plager meg at "fasten seatbelt"-lysene ikke fungerer, og kunne tenkt meg å ordne dette

Begge lysene (det i midtkonsollen og det for baksetene) har en brun og gul ledning til lyset. Disse ledningene er + (tenningstrøm) og har kontakt med hverandre, og spenningen er konstant uansett om jeg tar på meg setebeltet.

Bytter jeg om på en av de to ledningene med minus, blinker lyset og jeg hører relèet klikke, men slutter ikke hvis jeg tar på setebeltet.

noen som har koblet på slike før som har noen gode råd? feilkobling på relèet en plass? omtrent hvor befinner dette relèet seg? skal brun og grønn ha kontakt, er det ikke logisk at en av ledningene til lyset skal være minus?

Ikke at det er så fryktelig viktig, men iriterer meg grundig å ha ting som ikke fungerer i bilen :P

takk for svar

mvh fersk 240-eier!

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min gamle så irriterte det vette av meg at den klikka og blinka i hytt og pine. dro ut relè men ikke smart. hadde da ikke blink lys!? hehe. men vist du fjerner pæra som blinker både i midten bak og den i midtkonsoll skal den slutte. kanskje tips til den som ikke blinker? sjekk pærene?

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter et relè på sjåfør siden, bak dekselet mot varme-appartet osv... plukk av det dekselet og da finner du et relè der det går 3 gule ledninger inn på relèt, og en av de tre skal du klippe, husker jo seff ikke hvilke av dem, for 2 av de er like tynne, mens den tredje er litt tykkere... j klipte selvfølgelig rett på det siste forsøket på 240`n j hadde, og da ble j kvitt både blinke-varselet og tikkelyden, og blinklys fungerte osm det skulle...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om jeg har på meg belte eller ikke blinker de å tikker, veit a faan hva som er galt, men d er værtfall irriterende! Hvis jeg bruker det gamle volvo trikset å sette den bryteren som går til varsel lampene på midten hvis dere kjønner, så slutter det jo, men da fungerer ikke blinklysene. Av og til funker ikke belte greiene i hele tatt, D er irriterende! damndamn

Volvo V50 1,6D 2008

Volvo v40 1,8L 1998 (solgt)

Bmw 318is 1994 (solgt)

volvo 244 dl 1981 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være sensoren i beltelåsen som er gåen...

Hvis man vil ha bort den summinga så bare ta ut den buzzern.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø Glimt og Blackburn Kakemnstr?!

FMNorge Kakemnstr?

Jeg-hater-240 Kakemnstr?!

KAAAAAAAAAAAAAAAKE! ?

there is only one ;)

240 er da gode biler! håper da inderlig at jeg ikke har sagt noe annet :wonder stor forskjell fra den gamle 340en med 1.7 renaut! deilig med litt hester under panseret!

må vel ut å finne dette relèet nu da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf.. målte på spenningene inn til relèet og fikk ingen forandring om jeg satt i setet med beltet av/på. da er det vel setesensoren som er død eller utkoblet, noen lur metode for å sjekke dette?

jau, så skifta jeg noen pærer som var gåen, men "lyspære-gåen"-lyset i dashen slutter ikke å lyse, selv om alle lys på bilen funker. Kan det være at jeg har plukket ut lyspærene i nummerskiltbelysningen og motorrommet ?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider