Gå til innhold

Kjøp av Golf 1 Rabbit eller 2 GT

Ranger emnet


Rally Koffen

Anbefalte innlegg

heisann, har finni meg 2 kandidater til min førstebil (som jeg skal kjøre selv) og lurte på noen råd...

 

har 2 spm , er Rabbit det samme som gt(i) , og er golf 2 gt like dyr som å forsikre som gti ?

 

her er di to kandidatene :

 

1982 Volkswagen C Rabbit 1,5

 

Pris: 5.000,-

KM: 180052

Årsmodell: 1982

Reg.nr.: ZE38595

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt gir

Ant dører: 3

Ant seter: 5

Reg.avg.: 1.376,-

Farge: Rød

 

Beskrivelse

Grei bil. Velholdt. EU-godkjent til mai 2006.

 

Utstyr

Alarm, Alu. felger, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Fjernst./Sentrallås, Nedfellb. baksete, S./V. hjul, Sentrallås.

 

 

1984 Volkswagen Golf GT 8V

 

Pris: 6.000,-

KM: 213000

Årsmodell: 1984

Reg.nr.: LY32621

Motoreffekt: 112

Vekt: 864

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt gir

Ant dører: 3

Ant seter: 5

Reg.avg.: 1.367,-

Farge: Grønn

 

Beskrivelse

Dette er en fin bil for en eier som kan ta seg av et par timer med arbeid og legge ca 1500 kroner inn i bilen for å få den i god stand igjen. Bilen trengs ny grill og høyre lykt og en del av støtfanger feste og et nytt dynamo feste, den går som en klokke ellers og er i fin stand.

 

Utstyr

Alu. felger, EU-godkjent, Skinn ratt, Sportsseter, Metallic.

 

 

Noen tips, hva burde jeg se etter osv på disse bilene, skal ha med meg bruttern som jobber på Albjerk Auto (VW og Audi i Drammen)

 

Mvh Glenn

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1982 Volkswagen C Rabbit 1,5

 

Pris: 5.000,-

KM: 180052

Årsmodell: 1982

Reg.nr.: ZE38595

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt gir

Ant dører: 3

Ant seter: 5

Reg.avg.: 1.376,-

Farge: Rød

 

Denne Golf-en her er ifølge vegvesen.no en Golf C og ikke en Rabbit.

 

Rabbit tilsvarer en GTi når det gjelder motor osv, men er ofte litt kjipere utstyrt (andre seter, ikke kjørecomputer osv)

 

Dersom denne viser seg å være i god stand ville jeg så absolutt tatt denne. Golf 1 er en morsom bil og trenger ikke mer enn senk og felger for å se deilig ut.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Golf-en her er ifølge vegvesen.no en Golf C og ikke en Rabbit.

 

Rabbit tilsvarer en GTi når det gjelder motor osv, men er ofte litt kjipere utstyrt (andre seter, ikke kjørecomputer osv)

 

Dersom denne viser seg å være i god stand ville jeg så absolutt tatt denne. Golf 1 er en morsom bil og trenger ikke mer enn senk og felger for å se deilig ut.

 

okey, jeg slenger ut noen bilder... blir litt letter kansje :)

 

2`ern 863167-bilde1-img_0471.jpg

1`ern 586498-bilde1-golf071.jpg

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil valgt Einer-Golfen! Det er alltid en fordel å få tak i en mest mulig urørt bil. Ufine alufelger, senkefjærer o.l. kan man alltids skaffe seg senere uten at det behøver å koste skjorta. Einsergolfen har fin farge, riktige felger, riktig motortype (827-blokk, som gjør at det er lett å senere oppgradere til 8V GTI/16V) og svart interiør (ettersom den er rød utvendig). På denne bilen skal du ikke trenge mer enn et Supersport-Gewinde og lavere dekk (f.eks. latterlig billige 165/65-14) så ser det skikkelig koselig ut!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil valgt Einer-Golfen! Det er alltid en fordel å få tak i en mest mulig urørt bil. Ufine alufelger, senkefjærer o.l. kan man alltids skaffe seg senere uten at det behøver å koste skjorta. Einsergolfen har fin farge, riktige felger, riktig motortype (827-blokk, som gjør at det er lett å senere oppgradere til 8V GTI/16V) og svart interiør (ettersom den er rød utvendig). På denne bilen skal du ikke trenge mer enn et Supersport-Gewinde og lavere dekk (f.eks. latterlig billige 165/65-14) så ser det skikkelig koselig ut!

 

ja, stemmer det. men har en ste-far som også vil bestemme litt fordi alt skal stå på han forsikring ol. så han ville at jeg skulle gå for den 2`ern + at den står en 20-30min kjøring herfra...

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer det. men har en ste-far som også vil bestemme litt fordi alt skal stå på han forsikring ol. så han ville at jeg skulle gå for den 2`ern + at den står en 20-30min kjøring herfra...

 

Dersom forsikringspris er avgjørende kan jeg ikke fatte og begripe at en G2 er billigere enn en Einser (så lenge vi snakker om vanlige, "kjipe" biler. Ikke GTI og oppover). Men dette er bare rene antagelser fra min side, så om du har undersøkt allerede så stiller saken seg annerledes. Betaler 2500 i året for min 1982 Einser (basis ikke GTI) med 25000 i kjørelengde. Trodde at en mann i gjennomsnittlig stefar-alder burde betale omtrent noe slikt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom forsikringspris er avgjørende kan jeg ikke fatte og begripe at en G2 er billigere enn en Einser (så lenge vi snakker om vanlige, "kjipe" biler. Ikke GTI og oppover). Men dette er bare rene antagelser fra min side, så om du har undersøkt allerede så stiller saken seg annerledes. Betaler 2500 i året for min 1982 Einser (basis ikke GTI) med 25000 i kjørelengde. Trodde at en mann i gjennomsnittlig stefar-alder burde betale omtrent noe slikt.

 

jeg veit ikke om han har skjekka det opp, men det var i hvertfall det han sa til meg... =/ men Einser golf vil jeg ha, men når ste-fattern har hatt Golf 2 en del ganger og synes den er god å kjøre ol. å han skal være med å betale litt (student uten inntekt lol)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at GT absolutt IKKE er noen GTI.. har ingenting med det å gjøre egentlig.. er rett og slett en kjip vanlig 1.8 med litt sportstoler og slikt.. veldig lat motor.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at GT absolutt IKKE er noen GTI.. har ingenting med det å gjøre egentlig.. er rett og slett en kjip vanlig 1.8 med litt sportstoler og slikt.. veldig lat motor.

Det er vel en GTI, bare med 90 hk forg. motor?

Altså skiver bak, GTI understell, GTI interiør osv.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. men da er jo ikke bilen en GTI.. da er det en senka GL.. om du skjønner..

poenget var at han ikke må ledes til å tru at GT er noen sprek bil.. ikke en gang GTI 8v er noen sprek bil..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. men da er jo ikke bilen en GTI.. da er det en senka GL.. om du skjønner..

poenget var at han ikke må ledes til å tru at GT er noen sprek bil.. ikke en gang GTI 8v er noen sprek bil..

Ja, seff... det var det jeg mente ;) At det er en kjip utgave.

Og forresten, jeg hadde kjøpt ener'n :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår