Gå til innhold

Audison forsterker

Ranger emnet

raz

Anbefalte innlegg

Ja, det er et mye bedre valg...

Denne forsterkeren er helt rå i forhold til pris!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vel Pål (Earthquake) best av alle hvor mye effekt denne bassen trenger for å spille musikk. Regner med at han har testet den.

Men jeg skulle likt å høre hva dere andre baserer uttalelsene om at SRx3 blir for liten ut i fra.

Kom igjen, gi trådstarter en korrekt forklaring på hvorfor SRx3 blir for liten.

Beklager om jeg virker provoserende, men det er litt meningen. For det første er det godt mulig dere bedriver feilinformasjon, for det andre er det utrolig viktig at man kan begrunne sine kommentarer/anbefalinger av kvalitetsikringshensyn.

Ut i fra det jeg kan finne av info, ser jeg ingen grunn til at SRx ikke skal kunne få liv i en slik bass. Bassen har en ganske så ok følsomhet (så fremt data stemmer), og SRx3 er en ytedyktig krabat.

Sannsynligvis vil bassen kunne yte ytterligere lydtrykk med en større forsterker, men da må han fort opp i det doble, eller mer for at det skal gi noen merkbar effekt. Igjen vil jeg gjenta at til avspilling av musikk, er strømforsyningen alfa og omega. Hjelper ikke med mye effekt om strømforsyningen ikke takler musikkens dynamiske svigninger på en god måte. Audison bygger forsterker med solide strømforsyninger.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at det er lite vits med en 3kanaler til en sub.

Da kan man heller bruke litt ekstra, og få en egen subforsterker som mest sansynlig yter mer.

Han har sannsynligvis noen høyttalere som skal gjengi resten av frekvenspektrum også, så da er det jo svært greit med 3 kanaler.

Det at en forsterker yter mer i ren effekt, betyr ikke nødvendigvis at den vil gøre en bedre jobb rent lydmessig.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, effekt sier egentlig minimalt om forsterkeren lydmessig.

strømforsyning, headroom, dempingsfaktor, støy, forvrengning osv har mye mer betydning for vanlig bruk. som SQ sier må man dobble effekten for å høre betydlig forskjell.

personlig vil jeg si at dette stemmer, men med avvik. har selv for eks spilt på 400W, for så å øke til 600W, og jeg hører/merker fint forskjell. men med vanlig musikk, og ikke testsignaler, er det så minimal forskjell at det knapt er hørbart før man er oppe i dobbel effekt.

jeg har desverre ingen spesiell erfaring med den forsterkeren, så kan ikke så noe stort om den. men det jeg ville ha frem, og som SQ også sier, så er det veldig mye annet enn effekten som har noe å si når det kommer til musikk.

men jeg er enig i at en 3-kanaler er et dårlig valg til å bare drive en subb, for da står man jo med 2 ubrukte kanaler. men om man skal bruke de til noe annet så er det jo et veldig godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig vil jeg si at dette stemmer, men med avvik. har selv for eks spilt på 400W, for så å øke til 600W, og jeg hører/merker fint forskjell.

Forskjellen du hører kan like gjerne skyldes bedre strømforsyning, eller en totalt sett bedre forsterker, som øket effekt.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider