Gå til innhold

Audison forsterker

Ranger emnet

raz

Anbefalte innlegg

Han har sannsynligvis noen høyttalere som skal gjengi resten av frekvenspektrum også, så da er det jo svært greit med 3 kanaler.

Det at en forsterker yter mer i ren effekt, betyr ikke nødvendigvis at den vil gøre en bedre jobb rent lydmessig.

mvh

Glenn

Da får han skrive det, han skrev bare om sub i denne sammenhengen.

Og da liker jeg personlig monoblokk/2kanaler brokoblet.

Og jeg vet at watt ikke har alt og si. Men Helix/dynabel/audison har generelt sett sånn som jeg har erfart veldig gode strømforsyninger.

Men nå ekke jeg noe guru på dette :P

Bare ytrer min mening =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ytre sin mening uten å ha noe å basere den på kan være skummelt.

At audison er meget kapable forsterkere er det vell inge tvil om men om den er passende til denne subben overlater jeg til andre å svare på

Vet ikke helt hva jeg skal si, men:

Jeg ytrer min mening om ting, og jeg har noe å basere den meningne på, jeg siterer meg selv.

Og jeg vet at watt ikke har alt og si. Men Helix/dynabel/audison har generelt sett sånn som jeg har erfart veldig gode strømforsyninger.

Det jeg baserer mitt svar på, er at jeg har hørt og sett inni de forskjellige forsterkerne osv.

Jeg driver ikke bare å slenger svadasvar basert på reklame. Det kan TV gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til er at å ytre sin mening uten å ha noe å basere den på annet enn "jeg syns ditt og jeg syns datt" blir litt feil..

er så alt for mange "jeg syns" svar her på dette forumet som ikke har noen som helst bakrunn i kunskaper eller erfaringer fra produkter men nettopp ytringer fra hva man selv "føler" er bra.

No offence Neptyr den er ikke siktet til deg spesifikt men passet liksom bare litt godt inn her.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil, så har raz denne forsterkeren fra før, men bare lurer på om han har gjort et bomkjøp eller ikke..

Dere som sier den er krem, og kjempegod osv, har dere testet den? Eller har dere bare testet dyrere serier av Audison og regner med denne er like god?

Jeg har SRx3 selv, og er ikke heeelt fornøyd med lyden. Men selvsagt, detta kan være andre komponenters feil, og (som jeg tror) feil innstillinger/plasseringer.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil, så har raz denne forsterkeren fra før, men bare lurer på om han har gjort et bomkjøp eller ikke..

Dere som sier den er krem, og kjempegod osv, har dere testet den? Eller har dere bare testet dyrere serier av Audison og regner med denne er like god?

Jeg har SRx3 selv, og er ikke heeelt fornøyd med lyden. Men selvsagt, detta kan være andre komponenters feil, og (som jeg tror) feil innstillinger/plasseringer.

Om du stiller deg tvilsom til det, så har faktisk jeg prøvd akkurat denne forsterkeren i bilen til en kamerat.

Bra lyd med Focal i hvert fall :D

Om du ikke engang er sikker på om du har stilt den inn riktig kan du jo ikke komme å klage på at det er dårlig lyd i forsterkeren...

Hvilke komponenter bruker du den på da?

Husk at dette er en forsterker, som kan drive både sub og et sett høyttalere, til bare vel 3k. Kan ikke regne med allverden da, selv om du får mer enn prisen skulle tilsi.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hørt denne forsterkeren med frontsett fra Focal og subwoofer fra Cadence, og jeg synes den var imponerende i forhold til prisen.

Merkelig at det skal stilles så enormt store krav til å kunne ytre sin mening om ting da.

Kanskje like greit om alle spørsmål i fremtiden da blir rettet som PM til Mr.SQ eller dere andre som har kunnskaper godt over oss menigmenn.

Og dette var IKKE negativt ment mot dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til er at å ytre sin mening uten å ha noe å basere den på annet enn "jeg syns ditt og jeg syns datt" blir litt feil..

er så alt for mange "jeg syns" svar her på dette forumet som ikke har noen som helst bakrunn i kunskaper eller erfaringer fra produkter men nettopp ytringer fra hva man selv "føler" er bra.

No offence Neptyr den er ikke siktet til deg spesifikt men passet liksom bare litt godt inn her.

None taken, men jeg syns folk må få si hva de synes?

om folk bare skal drive å vurdere sånn på råe fakta, og må ha loddet sammen en slik forsterker for å kunne ytre sin mening, så får vi bare stenge sånne tråder med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stiller deg tvilsom til det, så har faktisk jeg prøvd akkurat denne forsterkeren i bilen til en kamerat.

Bra lyd med Focal i hvert fall :D

Om du ikke engang er sikker på om du har stilt den inn riktig kan du jo ikke komme å klage på at det er dårlig lyd i forsterkeren...

Hvilke komponenter bruker du den på da?

Husk at dette er en forsterker, som kan drive både sub og et sett høyttalere, til bare vel 3k. Kan ikke regne med allverden da, selv om du får mer enn prisen skulle tilsi.

Mvh

Stian

Klager ikke på lyden, sånt sett, er bare ikke 100% fornøyd (noen sanger/sjangre er bra, andre ikke).

Jeg har ikke peiling på innstilling, så det kan jeg ikke. Plassering er jeg heller ikke helt inne på, men hovedproblemet ligger i de modifiseringene som må til.

Komponentene er:

DEH-7600MP spiller

Peerless Resolution 12 i 25L lukket kasse.

Sony XS-HT130SN 13cm komp.sett (blir bytta ut med Peerless Definition 6, om jeg orker å begynne/klarer å fikse dørtrekket).

Ellers har jeg 21 eller 25mm2 stinger kabler til strøm och jord, og noen signalkabler jeg ikke husker navnet på (sent to me by mr. fleischer).

2,5mm2 til høytalere og sub.

Suben spiller bakover, i en 5-dørs kombi.

Hadde vært fint om noen kunne kommet med noen trips&trix til hvordan jeg kan få stilt det inn.

Har foressten delt suben på ... 1/3 opp, på en skala fra 50-220hz :p

---------------------------------------------------------------------------

Men egentlig så lurte jeg bare på om dere som anbefaler forsterkeren, faktisk hadde HØRT den, eller om dere bare anbefaler fordi det er audison.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg syns folk må få si hva de synes?
Merkelig at det skal stilles så enormt store krav til å kunne ytre sin mening om ting da

joda men da burde de i det minste ha prøvd utstyret før de utaler seg;)

om folk bare skal drive å vurdere sånn på råe fakta, og må ha loddet sammen en slik forsterker for å kunne ytre sin mening, så får vi bare stenge sånne tråder med en gang

meninger om hva som e bra lyd og gode komponenter er jo like mange som det er medlemmer her på forumet og det er jo i grunnen ok....

det jeg vill til livs er alle de meningen som blir ytret uten å ha noen som helst peil/erfaring med de aktuelle produktene

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggeli at dere er så ivrige, har denne forsterkeren hjemme jah, og skal kjøre

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10952&PHPSESSID=c12d033ba1d73ca2ff918e63d4bb3765

og en subb på. Jeg regner med at jeg kobler opp annlegget ganske fort men jeg sparer til en ny spiller pioneer DEH p80mp. For jeg har en boss rds 3130mp3 nå..:)

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider