Gå til innhold

Viking067: -81 Toyota Hi-Lux.Prosjekt Dagros!

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Liten oppdatering.

 

Foringene i understellet er byttet til polyurethan foringer fra http://www.4x4butikken.no

Alle drivkryss i mellomakslingene er byttet til smørbare.

 

Termostaten er tatt vekk for å få ned temperaturen da den var gått tett og fungerte ikke.Fant ut at motoren blir varm nok ved vanlig kjøring uten termostat.Får se når tempen nærmer seg -40c om det må settes i ny.

 

Prøvde 35" Dick Cepek dekk på og det passer ikke uten skjæring og kaross/fjær-heving.Ca 3" body-lift og 4" suspension-lift trengs for å få plass til slike store dekk.Tar derfor bare å skjærer litt i karosseriet og setter på 33" i enten Bogger eller Thornbird mønster.

 

Bogger:

bogger.jpg

 

Thornbird:

ss-tho3.jpg

 

Felgene blir vanlige Gold modular i 8x15.

Bur skal lages inne i hytta.

Bøtteseter skal monteres, hvis jeg finner noen billige.

Stabilisatorstaget framme blir tatt vekk og det samme blir lastefjærene både foran og bak.Dette for å oppnå mer fleks i understellet.

 

Motor:

Her satses det på den originale i første omgang, til den tar kveld!

Senere ligger det planer for Rover V8, Toyota D-4D eller Volvo B23 m/turbo.Alt avhenger om det er enkelt å fikse adapter til transferkassa på Ku-Luxen.

 

Akslinger:

Her kommer det ARB trykkluftsperrer for å klare å kravle seg fram.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor:

Her satses det på den originale i første omgang, til den tar kveld!

Senere ligger det planer for Rover V8, Toyota D-4D eller Volvo B23 m/turbo.Alt avhenger om det er enkelt å fikse adapter til transferkassa på Ku-Luxen.

 

 

Rått. Kommer den noen gang til å ta kvelden? :D

Bensin turbo i en sann bil!? (b23 m/turbo) Litt kjekkere og ha noe med skikkelig drag fra 1000rpm vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Her ahr det jo skjedd ting! Den kan sikkert bli fet med 33", men om du først skal montere en v8, hva med toyota's egen 4,0? Det har sikkert ikke så mange gjordt før deg.. ? :sombrero

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart.Når en først begynner å bygge litt så tar det fort av noen ganger.

 

Vurderte doble girkasser for å få ekstra lav serie men fant ut at da må det legges ut mer penger enn jeg orker!

 

Blir vel noe i denne stilen, utenom fargen da!

4325a.jpg

 

 

Evil: Ja vi får ta noen drag til sommeren :D

 

 

Edit: Skal se om jeg får til like mye flex som denne har: http://www.branndoncoelho.com/blazer/videos/DSC07986%20(Medium).JPG

 

Sjekk videon på denne siden: http://www.branndoncoelho.com/blazer/videos/index.htm

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår