Gå til innhold

Viking067: -81 Toyota Hi-Lux.Prosjekt Dagros!

Ranger emnet

Viking067

Anbefalte innlegg

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer bilder når delene er i hus.Transferkassen har jeg fått, nå venter jeg på TH350 kasse (leveringsdato ukjent) og dekk (kommer til Norge 18 April).

Motor har jeg funnet :D

400cid (6,6l) GM produkt ligger på en palle her og venter.

Problemet mitt er frakt vs pris fra Norge.

Hvis jeg ikke orker og/eller mister lysten på prosjektet Tombra, så vet du hvor du kan skaffe deler ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hey, leste om noe horn i gatebil bladet, hvor du og var med forøvrig.

"Vikingen ratter `Prezan i beste Petter Solberg stil, på en vei som bare

kan sammenlignes med Pikes Peak, på snø!"

Iallfall, det var avbilda ei tute, som hadde bl.a ku, hane, hund, sirene

og mulighet til å spille inn selv. 499,- på brakes.no, men jeg finner

ikke tuta på brakes.no jeg iallfall.. Men nå vet du det iallfall

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er lite som skjer med Dagros nå.

Holder på med klargjøring av Sti`en til ferien, flytter inn i ny leilighet og jobber endel samt sønnen min trenger en far også :D

Angående Dagros så har hun fått kutta av litt mer skjerm framme, 2 ekstralys på taket og ny olje på drivverk.

ibanez Takk for tipset.

Tombra Hvordan går det med din Hi-Lux da?

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt å henge fingrene i da ja skjønner jeg!

Har ikke fått gjort stort på min heller desverre, men begynner å få bruk for den i jobbsammenheng nå, så får se om det er nok til å få ræ##a i gir :D

Brukes som lagerplass til utslitte dekk og poser med tomflasker for tiden... dyr lagringsplass men :D

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja det blir dårligt med oppdatering, men her kommmer noe......

Dekka som kom var selvfølgeligt i feil størrelse, handla derfor brukt fra Tromsø og det ble Mudzilla i 35"x13,5"x15".Må vente til eier har fått de av sin bil så skulle de bli sendt hitover.De er endel større enn tidligere planer så derfor blir det nok heving av karrosseriet og utvidelse av innerskjermene framme (les: sleggemetoden).

Skal også korte inn planet for det tok nedi under kjøring i vinter!

Seter håper jeg at jeg får stjele fra en SAAB 900 som skal kasseres, de så brukbare ut og er gode å sitte i.

Ellers er det blitt påbegynt en konstruksjon som minner om en snorkel.Brukte røret fra en gammel støvsuger, noe takrennebend og et K&N-filter, håper det blir bra.Må jo skjære litt i skjermen. :D

I ferien ble det kjøpt inn noen jalladeler som skal settes på, hva det blir kommer jeg tilbake til.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkelinnsug.

For å kunne vade i litt vann så er det greit å ha luftinntak i høyden.

Brukte et K&N filter, gammelt støvsugerrør i 50mm, 1 støvsugerslange i 50mm x 1m og et 90 graders plastikkbend + noe McGyvertape!

Monterte rør + filter for å sjekke mål.

snorkel003.jpg

Etter å ha borra et 60mm hull i skjerm og sveisa fester for røret ved vindusrenna ble det satt på plass.

snorkel007.jpg

Fra inntaket ble slangen skrudd fast med en klemme og ført inn på original filterboks og med litt overtalelse og McG-tape satt det fast!

snorkel008.jpg

Kromma rør + K&N har jeg hørt gir minst 15hk, så nå må kua i høydetrening før 35" kommer, forhåpentligvis til neste måned.

Da blir det kutting av skjermer og bodylift :D

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider