Goop Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Hvordan skal jeg regne ut hvor mye jeg skal kappe av staget? Bilen er en del senka så bakakslingen er en del skjev.. Er det bare til å måle differansen mellom hjulbuene og dekkene og kappet det? Noen som vet?? TAKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hvordan skal jeg regne ut hvor mye jeg skal kappe av staget?Bilen er en del senka så bakakslingen er en del skjev.. Er det bare til å måle differansen mellom hjulbuene og dekkene og kappet det? Noen som vet?? TAKK Hvorfor ikke sveise inn 2 muttre+bolt slik at du kan justere etter behov? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hvorfor ikke sveise inn 2 muttre+bolt slik at du kan justere etter behov? Lurte på om eg skulle sveise på to lange muttre (ene links) og eg gjenge stang imellom, men det koster jo nesten like mye som å kjøpe et ipd stag. Så derfor tenkte eg skulle ta en litt billi løsning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Fysjom. Da lar du heller være ,så venter du til du kan kjøpe et skikkelig stag. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Lurer egentli bare på hvordan eg skal renge ut hvor mye eg skal kappe av det...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Vi prøvde oss fram bare..det er veldig lite du skal kappe altså! Tro vi tok ca. 0.5cm..og det ble for mye! Husk på å regne med kappeskiva når du kapper da birthday Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Koster ikke stort det å sveise inn mutter da, eneste som koster er tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Meiner på at det skal kappes kun med bredda av ei kappskive... Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Meiner på at det skal kappes kun med bredda av ei kappskive... Alt er avhengig av senkinga på bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 er jo like greit p bare kjøpe et justerbart! koster jo ikke mange kronene! og da får du skikkelige saker, å ikke noe sånn jallamekk..det re min mening da, men så er jeg litt maklig anlagt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 er jo like greit p bare kjøpe et justerbart! koster jo ikke mange kronene! og da får du skikkelige saker, å ikke noe sånn jallamekk..det re min mening da, men så er jeg litt maklig anlagt:D Eller lage selv og få det akkurat som du vil ha det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 er jo like greit p bare kjøpe et justerbart! koster jo ikke mange kronene! og da får du skikkelige saker, å ikke noe sånn jallamekk..det re min mening da, men så er jeg litt maklig anlagt:D Faktisk ikke jallamekk å lage et selv. Jeg synes IPD-staget jeg kjøpte var jallamekk fordi man må løsne det helt i enden for å justere det, og da kan det bli veldig stramt å få montert på igjen. Hvis man lager selv med bolt og mutter (èn links) kan man justere med panhardstaget montert. IPD-staget burde også vært konstruert slik! :magic Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Faktisk ikke jallamekk å lage et selv. Jeg synes IPD-staget jeg kjøpte var jallamekk fordi man må løsne det helt i enden for å justere det, og da kan det bli veldig stramt å få montert på igjen. Hvis man lager selv med bolt og mutter (èn links) kan man justere med panhardstaget montert. IPD-staget burde også vært konstruert slik! :magic ja...det var slik eg tenkte å kanskje lage meg og. Men koster fort noen hundre kroner å kjøpe muttre og alt, så blir nesten like dyrt som et ipd stag.. Men siden ipd staget er så "jalla" som du sier så vurderer eg å virkeli lage det no... Men hadde liksom bare tenkt å kappe et stag eg har å prøve å montere det og se hvordan det blir...For det koster liksom ikke så mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bn28634 Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hvor får man tak i sånn ferdig lagd stag?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 lysakerbil.no han er eneimportør for Ipd i norge var det snakk om.. *forresten frekk blåfarge du får på foringene som følger med;)hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.