Gå til innhold

Ny motor til Civic DX HB 92.mod


BraTTerN

Anbefalte innlegg

Har muligens vært uheldig¨å påføre motoren min en smule skade...

 

Så enkelt og greit, hvilke motorer er enkle og ikke alt for dyre å sette inn, hjerne kom med linker til motorer som er til salgs..

 

Ønsker 100+ hp

 

Nyere(95+) lsi har vel 101 hk om jeg ikke tar feil.

Ellers er vti ett alternativ da med 160hk.Men da trenger du vti understell og ligg triksing med ledningsnett.

eller en esi motor går også. 125 hk, og trenger også bremser og triksing med ledninger.

Mens en lsi med 90 hk tror jeg skal skli rett inn uten ekstra mod.

MASSE tråder om dette på forum.club-honda.org.

Søk litt der og du finner det meste.

 

Arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecu har motoren, Innsprøytingsforgasser er det i motoren.... Men tror ikke ledningsnetter er noe tess nei :p

 

Har foresten funnet motor, en 1,5l VEi motor (D15Z1) på 90gamp, ikke mye, men til 2000 ink hjerne, girkasse, all inklusive, eks ledningsnett er ikke værst, må bare finne edningsnettet først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte fra en DX motor til VEi, LSi, ESi, VTi så må du bytte alt sammen.. LEdningsnett, drivaksler +++ Skal du bytte til ESi eller VTi motor må du også ha bakstillinga, for da må du ha skivebremser bak.. Selg heller og kjøp ny.. Billligere det.. Snakker av erfaring ;)

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder med chriz der...... å ta et swap bare fordi motoren er dårlig og man vil ha litt mer hester, er bare penger ut av vinduet....

 

skal man først ta et swap burde man ta det hel ut og være klar for alle problemer som garantert kommer til å oppstå... både at ting ikke virker og at det budsjettet du setter opp sikkert kommer til å ryke 4-5 ganger :drive2

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en VEi motor, det er mest grunnet at motoren ikke holder mål pr. i dag, + at det blir 15gamp mere... Girkassa tar jeg fra gammlemotoren, så drivakslinger går rett på... (teoretisk, har ikke bytta motor enda), ledningsnettet mangler enda, og ellers trenger jeg bare bensinpumpe og bensinfilter...

 

Så det eneste som man trenger fra DX til VEi + andre modeller er ledningsnett, bensinfilter/pumpe. Tar man girkassa fra D13motoren, så trenger man ikke nye akslinger...

 

Synes det er en grei deal jeg...

 

 

Eneste jeg vil vite nå er hvor langt understellet på en DX er registrert for (i whp), det er val samme understellet som på LSi/VEi, så iallefall 90whp skal det vel tåle?

eller er det noe jeg ikke har tenkt på?

(dette spør jeg om fordi jeg kan skaffe dritbillig turbo, og jeg vil gjærne holde meg innenfor loven her, forsikingen skal jelde om jeg er uheldig å skade noen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Skal du bytte fra en DX motor til VEi, LSi, ESi, VTi så må du bytte alt sammen.. LEdningsnett, drivaksler +++ Skal du bytte til ESi eller VTi motor må du også ha bakstillinga, for da må du ha skivebremser bak.. Selg heller og kjøp ny.. Billligere det.. Snakker av erfaring ;)

 

Hvorfor er det så mye verre å bytte motor hvis utgangspunktet er en DX?

Og hvor mye enklere er det å swappe mellom VEI, LSI, ESI, VTEC?

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
VEI motor.. Er det variable ventiltider? Har sett noen civicer med denne motoren og ser også at det er samme hk antall som på lsi motor..

 

LSien har ikke vtec. Denne motoren går bedre en Vei.

Vei har vtec-e. Dette er en motor som er bergenet på å bruke lite drivstoff. Motorkoden er D15z1.

 

Motorblokkene på de to er like, begge er D15 motorer. Skal du bytte motor og vil ha mer kraft kan du gjøre som meg å sette inn en B16a2, dette er motoren man finner i Vti.

 

Det billigste som folk sier er å kjøpe en bil, i stede for å gjøre denne jobbe. Det koster penger, og det er ikke fort gjort.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. da vet jeg at jeg holder meg unna vei motor.. Da blir det vel LSI hvis man finner et bra eksemplar.

 

Det er forskjellig ledningsnett typer på Vei og Lsi. ECUen er også en annen.

Grunnen til dette er at Vei(D15Z1) har Vtec-e. Så her trengs det også moding av ledningsnett.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår