p10 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Har kjørt 2 sesonger på 16" med 205/45-16 dekk og er veldig fornøyd med kjøreegenskapene. Synse det har vært en bra balanse mellom komfort og veigrep. Kjører med KYB Gr-2 dempere og 40mm senkefjærer. Som overskriften antyder lurer jeg litt på hvordan 17" påvirker kjøreegenskapene på en P10? Kjører en god del på dårlige veier med mange ujevnheter og spor... Erfaringer??? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hadde 205/40-17 på sommeren og 185/65-14 på vinteren. Det var STOOOR forskjell i kjøre komfort. Veit ikke hvordan høyden er på dine sommerdekk, men jeg tror ikke det vil bli så stor forskjell på høyden. Altså at dekk da blir like harde.. Men jeg mener at skjønnhet koster sin pris:P Her er min 17" Edit: Så du lurte på kjøreegenskapene, etter jeg hadde lest innlegget et par ganger.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maskin Tveito Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg har 205/45/17 som dekkdimensjon på min primera, og erfaringene er at på asfalt er det en drøm og kjøre hvis det er fine veier. kan hende det subber litt inni der, som på min, men det forstyrrer ikke kjøreegenskapene etter det jeg har lagt merke til. Har kjørt en del på dårlige grusveier full av høl og vaskebrett også. det slår en del meir i bilen da, med såpass lite gummi på dekket, så det lønnner seg å ta det litt med ro. Med breidekk og senking ligger bilen usedvanlig støtt på veien er min erfaring. Hadde nok handla hadde jeg vært deg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg