magnus_primera Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Var ikke slik sist den gikk på tirsdag, men da jeg skulle ut med den idag var den slik. Den har jo fusket sånn smått hele tiden, men ikke på noen som helst måte så ille som nå. (Pluggene er nye) Fullt gasspådrag resulterer i at den hopper fremover som en kengeru, og smeller fælt både fra eksosanlegget og luft filteret. En jeg snakket med kalte deg "baktenning". Den er helt umulig å kjøre med rett å slett, er ikke snakk om fusking, men ordentlig nakkesleng. (Vet ikke om det er noen sammenheng, men da jeg har clutchen inne i svinger så blir motoren kvalt, sånn har det vært en stund. Altså i brå svinger) Har også et enormt forbruk av frostvæske, tror ikke det er noen lekkasje der, men kan jo hende. Noen mener det er toppen som begynner å bli slitt.Men ikke mye hvit røyk fra eksos. Er det noen som kan hjelpe meg til å få arbeidsbilen på hjula igjen? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hei. Først kan jo du sjekke tenningen. Se om den er riktig stilt. Bruk tenningspistol. Sjekk stift hvis du har stift i fordeleren. Sjekke kompressjon på motoren, da ser du om en eller flere sylindre er så slitt at motoren skaper seg. Sjekk motoroljen om det er kjølevann i den, Du ser det greit om nivået har øket ,men du ser det også om det er små bobler i oljen på peilepinnen. Er bare noen få tips , endrer sikkert på det når jeg kommer på flere tips. Lykke til Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Høres ut som bilen bare er til å kaste, eller selge den billig til meg:) Neida, sjekk tenning og komp. Kjølevæska har lett for å lekke mellom motor og torpedo, er to slanger som går inn på varmeapparatet der. Ikke alltid like lett å se at det lekker der. Men husk at dette er en veldig enkel og billig bil å bytte motor i, ikke bruk så altfor mye tid og penger på å få den til å gå bra igjen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hei. Først kan jo du sjekke tenningen. Se om den er riktig stilt. Bruk tenningspistol. Sjekk stift hvis du har stift i fordeleren. Sjekke kompressjon på motoren, da ser du om en eller flere sylindre er så slitt at motoren skaper seg. Sjekk motoroljen om det er kjølevann i den, Du ser det greit om nivået har øket ,men du ser det også om det er små bobler i oljen på peilepinnen. Er bare noen få tips , endrer sikkert på det når jeg kommer på flere tips. Lykke til Bobbler i kjøle vannet...........Mann har da ikke et volkswagen produkt oppi olje på en GOD volvo :hammer Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 har sikkert en donor mor til deg hvis du vil kjøpe.. har allerede lovt bort en b20 som er helt utslitt, men har akkurapt kjøpt en 1980 242 delebil.. hakke fått henta bilen enda, men er sikkert en b20 eller b 21 hvis du vil kjøpe.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Traktorer pleier å være slik Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Det er to ting du bør sjekke før du sjekker noe annet. Det er kondens og forgasseren. Hørest ut som du har et kondensproblem eller at gassern din er litt "sliten". Det er B19 du har? Når det gjalt det kjølevæskeforbruket så kan det jo tyde på at du har gåen toppakning hvis du ikke ser noen synlige lekkasjer. Er olja de hvit? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 det kan vel være vakumlekkasje også? mao: * dårlig kondensator (tviler på det) * stift (åpning) * fuktighet i fordelerlokk * slitt fordeler (se etter sot på enden) * dårlige tennplugg-kabler * dårlig kontakt på coil * forgassertrøbbel * vakuumlekkasje Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 242GL, skal vel være b23 du har? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Bobbler i kjøle vannet...........Mann har da ikke et volkswagen produkt oppi olje på en GOD volvo :hammer Vitktig å leke important??? Det jeg tenker på er små vannbobler som legger seg i oljen ,og vil vise på peilepinnen. Ikke noe hel..... VAG-produkt ,er litt vanskelig å få de ned i motorene.... Back to topic ,mest trolig stift eller tenning. PS. hvis du bruker Bosch på en god gammel 240 så funker det ofte svært dårlig. sett i NGK-plugger ,det pleier å funke. Min fetter hadde en 240 med helt nye Bosch Super 4. Gikk fint i max en mnd, så stoppet den. Byttet hele tenningssystemet da vi ikke fant feilen. Startet ikke da heller. Så da vi puttet i noen plugger fra en Toyota Crown -72 som ikke hadde vært brukt siden 1984 ,så startet den... Bare noen tips til. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Takk for mange fine svar.. Ville bare legge til at den ikke vil starte i det hele tatt nå. Kan være kondens ja, men er fyllt på med kondensfjerner uten at det hjalp. Stiften ser hel og tørr ut. Ser ikke noe kjølevesken i oljen heller. Edit: Skriveleif! Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Se om det kommer bensin inn til forgasseren, bare ta av slangen inn til forgasseren og se om det spruter litt når du kjører den på starteren. Og så kan du ta en gammel tennplugg å sette løs på ene pluggledningen, og se om det er noe gnist når du kjører på starter'n. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.