Forconin Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 hey. Vurderer å gå til innkjøp av en 1993 Sierra 2,0i med RS-Styling. Den har 17" Lettmetallfelger med 2 nye bakdekk på sommer. Og 15" felger med 4 så godt som ubrukte piggdekk til vinterdekk. Framfangeren er stygg som juling, og vil ikke akkurat påstå at bakfangeren er så mye å se på heller. Den har noen flekker i lakken pga steinsprut osv.. Bittelitt overflaterust i hjulbuene. EU-godkjent August i år uten anmerkninger, Gått 214 000 ca. Skifta toppakning for 4000 siden og synes selv den gikk fint, merket ikke noe spesielt med ventiltikking heller. Blir vel et lite oppussingsobjekt da den ikke er spesielt pen nå, men den har potensiale. Så har noen spm. 1. Hvordan er det å få tak i RS-Fangere til 93 Sierra? Dyrt? 2. Er en pris på litt over 20 lapper ok? 3. Noen som har RS-styling til sierraen som skal selges? 4. Pris på Senkesett (40mm?) til bilen? Evt noen som har noe å selge? Spør dere da jeg forsåvidt ikke har peiling på bil... Satser på å få noen svar i løpet av natta da jeg skal bestemme meg i løpet av morgendagen. Edit: La til et par spm til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 http://www.startsiden.no/kategorier/okonomi_og_naringsliv/bransjer/motor_og_transport/bil/deler_og_rekvisita/index.html Her finner du de fleste nettbutikker som selger deler så d er bare å lete. regner med at du får senkesett til rundt 1k og 20k for bilen er da ikke for galt vil jeg tro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hm, takk for linken. :) Nei, tror det ikke er for galt selv. De motorene der er da ganske så solide, og med nyskiftet toppakning og ikke noe ventiltikking som jeg kunne høre iallefall så burde det jo være en bil som holder i noen år.. Burde ta meg råd til å omlakkere den til våren though. Men som sagt. Lyseblå flekker på lakken her og der grunnet steinsprut osv, sikkert overflaterust som har blitt pusset ned og sparklet over eller noe i den dur. Tror prisen blir rundt 22 lapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Bilde av motor: Som dere ser så er det tapet med gaffatape på det svarte der, det blir vel luftinntaket/filteret? Det er en liten sprekk der. Er det mulig å bare bytte det ut med noe av det Breisladdern bruker på sin i denne tråden?: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=67264 Regner med at dette går greit å bytte ut med? Som tidligere sagt, helt blank når det gjelder motor så setter stor pris på all hjelp. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Den burde holde i noen år ,ja Få lakkert den til våren og få tatt den rusta som er(finnes alltid noe) Bare husk å ta service på motoren regelmessig og ikke kjøre den hardt når den er kald. Få tak i ett KN filter i steden for den svære luftfilterboksen. Både ser og høres bedre ut :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hm, takker for tipsene. Satser på å få kjøpt den bilen i morgen da. :) Blir min første bil så den burde være grei nok. Absolutt ikke ille å forsikre. 8 104,- hos Postbanken for Ansvar + Delkasko og Førerulykkesforsikring. Dette er da uten bonus og for meg som er 19 år. Men, hvis noen heromkring har noe RS-styling til Sierraen så send PM eller noe. Jeg er interresert. Samme gjelder senkesett. Få fjerna rusten og omlakkert den regner jeg med å få gjort til våren. Tenker jeg skal få fiksa på motoren i løpet av vinteren og ta utseendet til våren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Er d noe annet du lurer på så er d bare å sende en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 hehe, takk for det. Blir nok en PM eller to når jeg har gått til innkjøp av bilen. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Forresten, hvis noen har linker til sjapper som selger forskjellige deler til kjerra så post dem her. Leter stort sett etter senkesett, diverse deler til motor, og Framfanger og bakfanger til kjerra, helst RS. Og for de som lurer, ja jeg er komplett idiot når det gjelder mekking av biler. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Forresten, hvis noen har linker til sjapper som selger forskjellige deler til kjerra så post dem her. Leter stort sett etter senkesett, diverse deler til motor, og Framfanger og bakfanger til kjerra, helst RS. Og for de som lurer, ja jeg er komplett idiot når det gjelder mekking av biler. :P d billigste er om du roter på engelske nettsider. billigere og mer deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forconin Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jaja, da ble det kjøp av Sierraen da. :wave Skal hente den på mandagsettermiddagen. Gleder meg som en liten unge.. :P Så, hvis noen har noe fangere osv som skal selges så send PM. Er forsåvidt også på utkikk etter et brukbart bilstereo. Trenger Subber og Spiller. Har forsterker. Mulig jeg skal montere DVD-spiller i bilen. Har ikke bestemt meg ennå. Setter også pris på tips om hvordan jeg kan forbedre bilen. Bilder kommer på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jaja, da ble det kjøp av Sierraen da. :wave Skal hente den på mandagsettermiddagen. Gleder meg som en liten unge.. :P Så, hvis noen har noe fangere osv som skal selges så send PM. Er forsåvidt også på utkikk etter et brukbart bilstereo. Trenger Subber og Spiller. Har forsterker. Mulig jeg skal montere DVD-spiller i bilen. Har ikke bestemt meg ennå. Setter også pris på tips om hvordan jeg kan forbedre bilen. Bilder kommer på mandag. http://www.facemotorsport.no/ her finner du nok masse til bilen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Eikermotorshop har senksett, ferdig levert på døra for 1100kr.. tuv godkjent. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Forbedring... bytt motor, eller kjør veeeldig pent med den som sitter der Har rs fanger og rs skjørt jeg, men det er litt usikkert om det skal selges ennå, mulig jeg skal hugge hele bilen og selge i deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Hvorfor skal han kjøre så pent med den motoren da? Tåler juling dohc motoren også... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg