123654852 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Noen som bruker tannreimsdrift på sin g60? hvordan fungrerer dette? bytte ut hjulene på g-laderen, dynamo og motoren? få tenner på hjulene, dermed få mere ladetrykk på grunn av at det ikke glipper? Noen som har eller har prøvd om det er noe vits? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 det e vel så pass "dyrt" at ingen gidder og kjøpe for og teste, 4-6 tusen kroner for to (?) tannhjul og en reim e jo gitt vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 hadde vært kjekt å vite om det ga 0,0005 bar mer trykk enn f. eks 0.3 mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 trodde tannreimsdrift bare var en slags forsikring slik at den reimen ikke røk så fort jeg, slik som ekstra bred eller dobbel reimdrift gir. Dessuten glir ikke den reimen så mye, men hvis den er strammet riktig, skal den ikke gjøre det uansett. Vil tippe at det ikke er store forskjellen på boost trykk. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Den er nok heller slik for å unngå slipp på ladehjulet ved stor belastning. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Blir kanskje 0,1-0,15 bar mer ladetrykk og du kan kjøre med "slappere" reim, noe som gir mindre slitasje på lager i laderen. Alt vil jo selvsagt variere med hvordan motoren er bygd og hvilke turtall du kjører på. Tannreimdrift er greit å ha hvis du allerede har feks: Større intercooler 268/282 kam med forsterkede fjærer 1,9L bunndel topp med porting og større ventiler maks portet lader med forsterkede ventiler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Har lest at det hindrer reimen i å skli på ladehjulet til g-laderen. Har min tvil om reimen noengang sklir der da men men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 samma her når allerede vekten har så høy fart inne i kompressoren at den sikkert hadde spint en god stund av seg selv vist reimen røk . hvorfor skulle den da slippe . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Grunnen til at den slipper er vel at det koster en god del krefter å presse luft inn i ett system med ca 1 bar trykk, og det overføres ca 20-30 hk på et lite reimhjul som ikke har annet enn friksjonen mellom aluminium og gummi til hjelp. Spesielt på en gammel reim der gummien begynner å bli tørrere er nok dette et problem, eller vist reima di er litt slakk. Det vil og eliminere slipp som du får ved kraftig akselerasjon av laderen, som i 1. og 2. gir. Da får du bygd opp trykket fortere. Hvor stor forskjellen er veit du jo ikke før du har prøvd. men det var sikkert en grunn til at vw motorsport brukte tannreimdrift. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 jeg tror polo classic hadde noe med at det avbelaster laderen litt, siden reimen ikke trenger være så stram. I en god og sunn motor bør ikke reimen slippe. Hvis gummien er tørr, bør reimen skiftes. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 jeg tror polo classic hadde noe med at det avbelaster laderen litt, siden reimen ikke trenger være så stram. I en god og sunn motor bør ikke reimen slippe. Hvis gummien er tørr, bør reimen skiftes. Om motoren er sunn har faktisk en del å si, dess mer komp, dess verre å lage trykk, dvs mer "pumpe-motstand" for laderen. Problemet er størst med motorer med små reimhjul og høy komp Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg synes de største fordelene med tannreimdrift er den raske responsen man oppnår og økningen i ladetrykk. Det virker som om bilen reagerer betraktelig raskere enn tidligere, samt at det gav en økning i ladetrykk på 0,15Bar. Dette er 100% sikkert! Jeg målte ladetrykket før og etter montering, så det er ingen grunn til å tvile på effekten. Det jeg ikke liker er vinelyden som minner om en turbin og denne lyden gjør at bilen tiltrekker seg for mye oppmerksomhet. Andre synes vinelyden er drit fet så.... Jeg betalte ca 2500 kr for mitt, kjøpt av SLS i Tyskland. Det er det definitivt verdt! Og hadde jeg kjøpt idag, ville jeg valgt 65 hjul istedet for 68 som jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.