RiZLa Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Ville tatt en titt på Hertz HXS-380... Hertz sin nyeste bass, som skal være en SQL prioritert bass... 15" med 101db følsomhet.. 2x2ohm spoler.. 1000w rms... En stk av denne i optimal portet kasse vil gi deg et sinnsykt spl trøkk sammen med faktisk grei sq.. Har troa på at dette er en meget god SQL bass... 3990,- for 15", 3590,- for 12".. Ellers, ville jeg anbefalt IDmax eller SI'n som jalla anbefalte.. Earthquake bassen kjenner jeg ikke så mye til.. Har heller ikke hatt så god erfaring med Cadence sine basser tidligere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hertz er jo interesant, men finnes det noen norske importører av detta? Får jo 2 stk wb til nesten samme prisen, er vel bedre med det enn kun en 12? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 De selges vel av både mr.sq,rizla,soundstream arosa ihvertfall her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hertz er jo interesant, men finnes det noen norske importører av detta? Får jo 2 stk wb til nesten samme prisen, er vel bedre med det enn kun en 12? Importeres av Musical Transparency / mr.sq.. Jeg får inn disse bassene på lager om ikke altfor lenge... Gleder meg til å teste.. Har tro på disse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Ville tatt en titt på Hertz HXS-380... Hertz sin nyeste bass, som skal være en SQL prioritert bass... 15" med 101db følsomhet.. 2x2ohm spoler.. 1000w rms... Kan 101dB følsomhet være riktig? I så fall må man normalt bygge en kasse på langt over 100 liter for å få den til å gå dypt... Følsomhet på over 100dB får man til å tenke på PA verden. Har du Thiele Small verdiene på denne bassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evor Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 husker ikke hvem som har digital design i norge...hm...kansje det står på DD sia...? Husker jeg ikke helt feil er det restyle som har DD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Ville tatt en titt på Hertz HXS-380... Hertz sin nyeste bass, som skal være en SQL prioritert bass... 15" med 101db følsomhet.. 2x2ohm spoler.. 1000w rms... Kan 101dB følsomhet være riktig? I så fall må man normalt bygge en kasse på langt over 100 liter for å få den til å gå dypt... Følsomhet på over 100dB får man til å tenke på PA verden. Har du Thiele Small verdiene på denne bassen? Det er 101 db ved 2,83 volt og spolene paralellkoblet, altså 1 ohm. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det er 101 db ved 2,83 volt og spolene paralellkoblet, altså 1 ohm. Mvh Dag Johansen Det er med 2,83V, men er oppgitt med spolene i serie da 4ohm. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Har dere feks. Fs, Qts og Vas på HXS-380? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Har dere feks. Fs, Qts og Vas på HXS-380? Selvfølgelig har jeg det. Har komplette data på elementet selvfølgelig. Av hensyn til trådstarter vil jeg påpeke at vi nå er veldig OT. Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Til stakkars trådstarter: http://www.bassbrothers.no/demobiler/peugeot/ her har de brukt kombinasjonen av LRx1.400 og to Wild Beast 12-2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Syns nå ikke synd på trådstarter jeg iallefall. Han har fått forslag på elementer som lett går utenpå villbeista fra Cadence, hehe :D IDmax, SID2, Hertz eller DD er det jeg ville vurdert. Hadde samme dilemma sjøl for etpar år siden og endte opp med 1. gen. SI D2, noe jeg ikke har angra et sekund på. Mine krav utkrystalliserte seg etterhver til å bli: -Bra følsomhet -Lydkvalitet -Lettdrevet -Relativt høy effekttålelighet -Trøkk Og det fikk jeg så det holdt. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Parametre HXS-380D Disse parametrene er med spolene i serie.. Parametrene vil se bedre ut med spolene i paralell, bl.a høyere følsomhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Parametrene vil se bedre ut med spolene i paralell, bl.a høyere følsomhet. Nei og atter nei, det er dette jeg har prøvd å forklare mange ganger nå. Følsomhet er ikke et relativt begrep. Paralellkobler du spolene så spiller det høyere kun fordi elementet trekker mer strøm! Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Da har jeg hørt på pris på diverse, ser ut som det blir 2 stk WB til å starte med, da jeg ikke har forsterker nok til å drive mye av det andre som blir nevnt her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg