Gå til innhold

B230F -> B230FT

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei, åssen er det å putte en B230FT, evt. FK, i en 91 modell 240 GL med B230F motor med tanke på ledningsnett etc når det gjelder innsprøytninga, er det så enkelt som plug&play og bytte hjerne?

Var bare en tanke som falt meg inn når det gjelder en kamerats bil, de 116 hk var det ikke stort igjen av over 120.

hadde vært mye bedre med 165 hk/264Nm tenker jeg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer ja. eller kappe litt i torpedoen. du trenger ikke forkoblingsmotstand om du bare monterer høyohmsdyser som er ca like store..

Har du vært borti dette før eller? fordi på motoren jeg har kjøpt så er det med en liten metall boks med fire ting inni(keramikk eller noe)..som jeg antar er motstandene. Kan jeg bare lodde på disse isåfall

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med fordeleren, drivakselen og formotstanden til dysene visste jeg om men glemte å nevne det.

Tror det er LH 2.4, brukte iallefal samme feilkoder som på 95/96 FK motor når lambdalampa lyste og det stemte, alt ser likt ut utenom plasseringa av fordeler og luftmassemåler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha katalysator når bilen er 91 også finner ingen eksos rør med kat til turbo til 240.Noen tips tiil dette

Mekke til med midt del til 740/940? turbo med kat eller 3" racekat på 3"effektanlegg???

en idè eller 2 iallefall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider