Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet


alcapaal

Anbefalte innlegg

Bestefar kræsja en volvo 240 for en god stund siden.

Han kjørte rett i fronten på en mazda 929 i en 50sone.

Begge bilene var av nesten samme årsklasse.(volvoen var en 87,mazdaen var en 86)

Mazdaen var fullstendig ødelagt,men volvoen kjørte hjem for egen maskin den.

det var samme takstmann som vurderte begge bilene,og han sa at det var det verste han noen gang hadde sett.

Mazdaen var knøvlet mens volvoen hadde bare en litt bulkete forskjerm og et knust lykteglass og grillen var borte,og måtte lakkeres øverst på panseret.

Har kræsjet 240 selv.

Flere ganger.

Fikke en volvo 850 i siden i en hellvetes fart en gang og trykkte inn hele siden en på gammelbilen min.

Det var en stygg smell.

Da var jeg gla jeg er volvoentusiast og ikke kjørte japsebil.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig skal alle få mene hva de vil. Dette med at 240 er tryggere en nye biler er vel et av argumentene som går igjen, angående at Volvo er best osv. Var nettopp en som omkom i 240 i sveio faktisk. Ble påkjørt i siden.

 

Har hørt mange røverhistorier om folk i 240 som krasjer i hundreoghelvete uten å få ei skrape på bilen. Sikter ikke til noen her inne i denne topicen.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ser at en ' 93 244DL får 5 stjerner på førersiden og 4 på passasjersiden ifølge NCAP rapporten, datert ganske nylig( 04/04/2005). Med 5 stjerner er det ca. 10% el. lavere sjanse for alvorlig personskade ved kollisjon av denne type bil vedr. vektklasse. Ække så reint ille det, skulle jeg tro; men dog, ser ikke bort ifra at noen kan korrigere postulatet... knock

 

Link til NCAP

- '94 Volvo 945 TIC 197hk

 

Drive it like you hate it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er vel ikke tryggere enn nyere biler.

Men av bilene fra 75-93 da 240 faktisk ble produsert,var de noe av det sikreste du kunne kjøre rundt i.

På den tiden var det jo såppas kraft i airbagen at det var større sjangse for å dø i en bil med airbag enn uten.

Det var jo mange tillfeller i airbagens barndom at folk folk faktisk overlevde krasjen,men bel slått ihjel eller kavlt av airbagen.

De fikk den så hardt i ansiktet at de brakk nakken.(i ekstremt kraftige kolisjoner)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar kræsja en volvo 240 for en god stund siden.

Han kjørte rett i fronten på en mazda 929 i en 50sone.

Begge bilene var av nesten samme årsklasse.(volvoen var en 87,mazdaen var en 86)

Mazdaen var fullstendig ødelagt,men volvoen kjørte hjem for egen maskin den.

det var samme takstmann som vurderte begge bilene,og han sa at det var det verste han noen gang hadde sett.

Mazdaen var knøvlet mens volvoen hadde bare en litt bulkete forskjerm og et knust lykteglass og grillen var borte,og måtte lakkeres øverst på panseret.

 

Hvordan gikk det med bestefaren din, mot 929 føraren?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ser at en ' 93 244DL får 5 stjerner på førersiden og 4 på passasjersiden ifølge NCAP rapporten, datert ganske nylig( 04/04/2005). Med 5 stjerner er det ca. 10% el. lavere sjanse for alvorlig personskade ved kollisjon av denne type bil vedr. vektklasse. Ække så reint ille det, skulle jeg tro; men dog, ser ikke bort ifra at noen kan korrigere postulatet... knock

 

Link til NCAP

 

Det er nok i test med gamle biler, i forhold til gamle standarder ;)

Dessuten er det i USA. Japsebiler var ikke oppfunnet i den tidsepoken Vovloen ble laget ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en på jobben kjørte i ræva på en 240 med henger feste, med en 240. Hva skjedde? han som kom bak letta 240 stasjonsvogna opp på støtfangeren! og bulka såvidt grillen sin....

 

har også sett 240 stasjonsvogn skli/rulle over et autovern og ned en bratt bakke på ca 15meter utenom og få en eneste bulk og knust rute.

 

kjører heller en bil som gir litt etter enn og kjøre firekanta tanks fra sverige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok i test med gamle biler, i forhold til gamle standarder ;)

Dessuten er det i USA. Japsebiler var ikke oppfunnet i den tidsepoken Vovloen ble laget ;)

 

I konteksten "gammel vs ny bil" så stemmer det helt greit. :tannløs

 

13 år er nok gammelt i forhold til NCAP og EuroNCAP, og det er formodentlig av den grunn at det er vanskelig å oppdrive en sammenligning mellom eldre og nye biler, selv om dette kunne vært interressant å studere. Derimot ser jeg at svenske Folksam har en studie på "real life" kollisjoner, hvor 240 serien faktisk kommer ganske høyt på lista, selv mot diverse moderne bilmerker. yodude

 

Men skulle jeg valgt per i dag, ville jeg seff anskaffet en V50, A6 eller Mercedes E-klasse fremfor en 240 p.g.a. utvidet og mer raffinert generell sikkerhet.

- '94 Volvo 945 TIC 197hk

 

Drive it like you hate it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det VELDIG enkelt.. For dere som ikke heelt ble født med lyspæra over hodet.. NOE må gi etter.. Gjør ikke bilen det, gjør DU det. AU.

 

Heller bilen enn meg.

 

Men jeg er vel litt rar damndamn

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det VELDIG enkelt.. For dere som ikke heelt ble født med lyspæra over hodet.. NOE må gi etter.. Gjør ikke bilen det' date=' gjør DU det. AU.

 

Heller bilen enn meg.

 

Men jeg er vel litt rar damndamn[/quote']

 

Det som jeg syns er ironisk i denne sammenhengen er at 240 som har blitt en veldig populær ungdomsbil blir valgt fordi den er så "sikker". Ironien i det her er at mange ungdommer ikke har på seg sikkerhetsbelte, så da blir det som Mr2Nyter'n skriver over, noe må gi etter, og da blir det personene inni bilen.. Og bare så det er sagt, interiøret i en 240 er ikke gunstig for å treffe (om man ikke har på seg selen), hvor det er mange markerte kanter, og av hardt materiale.

 

Fordelen med nyere biler er jo deformasjonssonene som finnes, hvor alt annet skal gi etter, mens kupeen skal kunne deformeres desto mindre, og motoren f.eks. forflytte seg under bilen enn inn i bilen.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg syns er ironisk i denne sammenhengen er at 240 som har blitt en veldig populær ungdomsbil blir valgt fordi den er så "sikker". Ironien i det her er at mange ungdommer ikke har på seg sikkerhetsbelte, så da blir det som Mr2Nyter'n skriver over, noe må gi etter, og da blir det personene inni bilen.. Og bare så det er sagt, interiøret i en 240 er ikke gunstig for å treffe (om man ikke har på seg selen), hvor det er mange markerte kanter, og av hardt materiale.

 

Fordelen med nyere biler er jo deformasjonssonene som finnes, hvor alt annet skal gi etter, mens kupeen skal kunne deformeres desto mindre, og motoren f.eks. forflytte seg under bilen enn inn i bilen.

 

Det at interiøret i en 240 ikke er noe særlig å treffe,det skal jeg skrive under på.

Satt på med broren min i pappas 240.

Vi skulle prøve bremser,men hvem var det som ikke hadde på seg setbeltet?

Jo det var meg det.

Han kjørte i ca. 70 og trampet bremsepedalen i bunn og blokkerte alle 4 hjula,og jeg gikk på trynet rett i mot hanskerommet og fikk en kul over øyet og et kutt i panna.

Har arr ennå.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med bestefaren din, mot 929 føraren?

 

Bestefar berget ganske bra for at mazdaen ga etter,men mazdaeieren hadde litt verre,for hele bilen rød jo sammen,som bestefar sa det.

Mazdaeieren fikk bare noen småskader,men det var mer enn bestefar.

Men hadde bestefar kjørt i en bergvegg,hadde det gått verre enn om mazdaeieren hadde gjort det.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår