Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet

alcapaal

Anbefalte innlegg

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okseavføring.. 240 har et smooth utseende, en av de bilene der senk og felger faktisk gjør helvetes mye :)

ja..

det er så teit med folk som kommer med slike fjortiskommentarer..

det er vi som kjører volvo som er tøffest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger man ut bilder her egentlig. Alldri hatt bruk for det enda.

(før nå :) )

Den var ganske tøff den sierran som kjøre ut btw

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er og blir et pansra kjøretøy..

Første bilen jeg hadde var en volvo 240, gullegod bil egentlig..

Jeg fikk bilen på høsten, men fikk ikke lappen før i desember så det var ofte at kamerater kjørte bilen og jeg satt på..

En kveld var vi på vei nedover en vei igjenom et boligområde, fartsgrensa var 30kmt, noe vi faktisk holdt også.. Vi kjørte pent og rolig nedover veien, det hadde blitt mørkt så det var ikke verdens beste sikt.. Litt nedi veien fikk vi øye på to damer som gikk nedover, de var ikke så værst å se på noe som resulterte at vi så mer på dem en på veien, sjåføren inkludert..

Akkurat i det vi passerte damene i lav fart for å se bedre smalt det noe helt jævlig, en Nyere mazda 626 hadde truffet oss på hjørnet på venstre siden foran.. Mazdan stoppa ca 100 meter oppe i veien, noe som kunne bety forholdsvis stor fart.. Jeg heiv meg ut av bilen for å banke driten ut av fyren som hadde kjørt på 240n min.. jeg ble rimelig overraska når jeg så at det var en eldre gubbe, det viste seg senere at han var 72.. Vi fikk seff skylda siden han var gammel og hadde kjørt ulykkesfritt i 50 år eller noe og fordi vi hadde kjørt forbi en hindring på vår side av veien.. :hammer

Uansett.. Poenget var at skaden på min bil kostet meg ca 1300,- i deler og lakk.. Gjorde jobben selv, måtte bare bytte blinklys og fanger og lakke litt akkurat på hjørnet, fangeren bytta jeg fordi den var blitt litt stygg i plasten.. Mazdan derimot var ikke like heldig, skjermen var trøkt inn til motoren og kjølevannet hadde rendt ut på bakken.. Fikk sjokk når jeg fikk se regninga på rep på Mazdan; 37.000,-!!!!!

Så ja Volvo 240 tåler juling! hellothere

okey jada, volvoer tåler mye rart, men er dette postivt?!? :hvaskjera

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt er det positivt.... for oss 240 eiere :) , men det er kanskje litt synd i japse bilene som kommer i nærkontakt med volvo 240 :wonder

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240'n jeg hadde tålte mye juling, rygging i vegg, 240 VS mur hus, sladde inn i midtrabatt, måtte et tre til for å bulke den, men var fortsatt fullt kjørbar!

tålte også offroad kjøring med 6 passasjerer, den tålte hopp, den tålte forbikjøringer i grøft, snarveier over fortau og grøfter, beste bilen jeg har hatt :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah, ditt tåler mere en datt, GREIT at gammle 2-serien tåler mye, men er den sikker for sjoføren?

"jeg kresja i 60km/t å ingen skader på bilen" vel, hvordan er det med sjoføren?

en sikker bil er vel en bil som gir etter, som demper sammenstøte, ikke som en 240 som bare spretter tilbake 10m

dermed mener jeg at 240 ikke er en sikker bil, men en solid bil..

hva hjelper det at bilen ikke ble kondemnert, når kansje sjoføren sitter hjemme med alvorlige nakke skader?

(den er sikkert veldig sikker å, men måtte bare pirke litt)

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah, ditt tåler mere en datt, GREIT at gammle 2-serien tåler mye, men er den sikker for sjoføren?

"jeg kresja i 60km/t å ingen skader på bilen" vel, hvordan er det med sjoføren?

en sikker bil er vel en bil som gir etter, som demper sammenstøte, ikke som en 240 som bare spretter tilbake 10m

dermed mener jeg at 240 ikke er en sikker bil, men en solid bil..

hva hjelper det at bilen ikke ble kondemnert, når kansje sjoføren sitter hjemme med alvorlige nakke skader?

(den er sikkert veldig sikker å, men måtte bare pirke litt)

Bedre å overleve en kræsj i stor fart enn å kræsje komfortabelt i liten fart vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider