Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet


alcapaal

Anbefalte innlegg

For det første vil jeg bare si at de som argumenterer med at "ambulansefolk sier..."

Politifolk sier noe annet igjen... Og de kjører volvo, og har kjørt 240.

 

Og helt uavhengig av om bilen din har deformasjonssoner eller ikke, kjører du i en fjellvegg i 120++ km/t vil du høyst sannsynlig dø. Om ikke bilen deformeres og du treffer fjellveggen selv, eller du ikke sitter i selene og kroppen tar seg en tur på egenhånd, vil selen stoppe skjelettet mens alle de løse, indre organene vil komme i samme fart som bilen hadde tidligere og ødelegges i det de trykkes mot skjelettet som har stanset.

 

Anyways: Volvo 240 er, i forhold til NÅR DE KOM UT, en svært sikker bil.

 

Man kan jo overhode ikke sammenligne en volvo 240 med en rimelig ny bil.

Jeg skjønner jo at du vil høre på ambulansepersonellet om at volvo 240 er en farlig bil, men er det snakk om ambulansepersonell på over 40-50 år?

Fordi Volvo 240 var en driftsikker bil PÅ 80-TALLET, nå er det jo såklart kommet mye nytt innen bilteknologien som skal sikre biler. Jeg har selv vært med og trilla rundt i en Dodge Ram 2500 V10 Magnum. Bilen ble jo ødelagt og kondemnert, men ingenting inni kupeen ble ødelagt(untatt eggene). Jeg vet jo at det er bra med mye sikkerhet, men man kan ikke sammenligne en 99-mod Dodge Pickup med en 83-mod 240.

 

Og som de fleste ungdommer har jeg faktisk RÅD til å kjøpe meg en 240, men jeg har ikke 500000 til den RAM'en, sånn at blant de bilene de fleste ungdommer har råd til, så er faktisk 240 en av de mest sikre...

 

Og til de som "ikke liker volvo", jeg har selv dissa mye volvo, kjørte audi før, men dere kommer jo med så mye usaklige framlegg. Det er så mye sånn 240 er mye mindre sikker enn en mye nyere bil... javell? So?

 

Sammenlign to 83-mods og volvoen vil, uten noe mukk, komme ut som seiersherre.. Dette testa de forøvrig i "Top Gear" da de skulle kjøpe seg en bil til 100 pund og kjøre tilbake for å testes. Det var 240 som han fikk til 1 pund som kom ut som seiersherre.. En av grunnene var fordi at etter at de kjørte bilen gjennom en murvegg kunne han rygge ut, se at bilen var minimalt skadet, og så nok om det, mens de to andre bilene ble helt ødelagte, og motoren slutta å fungere(tror det var en audi 80 og en opel, men husker ikke helt om det var opel...)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sammenlign to 83-mods og volvoen vil, uten noe mukk, komme ut som seiersherre.. Dette testa de forøvrig i "Top Gear" da de skulle kjøpe seg en bil til 100 pund og kjøre tilbake for å testes. Det var 240 som han fikk til 1 pund som kom ut som seiersherre.. En av grunnene var fordi at etter at de kjørte bilen gjennom en murvegg kunne han rygge ut, se at bilen var minimalt skadet, og så nok om det, mens de to andre bilene ble helt ødelagte, og motoren slutta å fungere(tror det var en audi 80 og en opel, men husker ikke helt om det var opel...)

Var faktisk en 740, det :) skulle likt å se episoden, men har bare lest artikkelen og sett bildene..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men angående Volvo og sikkerhet i USA. Den Volvoen vi kjører her strøk faktisk sikkerhetskravene der borte. USA utgaven er forsterket i taket for å tåle velt (Som åpenbart er en stor fare der borte) bedre.

Aldri hørt noe om, og jeg har surfa mye!

240ene er de samme både her og der, karrosserimessig, og begge tåler da en velt.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk en 740, det :) skulle likt å se episoden, men har bare lest artikkelen og sett bildene..

 

Ikke den episoden jeg snakker om, har hatt den på pcn, og det er en mørk toførti. Han kommenterer også navnevalget.. :op

Men de har en episode med 740 også, men da har de vel 1000 pund til rådighet, og den må vel repareres tror jeg

 

Fordi det var en 240, en audi 80 pluss et tredje merke, ikke volvo elr audi..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det..

 

Ser det kommer noen påstander her om at 240 er firkantet..

 

La meg spørre om jalla bilen MB 190 ikke er 4kantet? Er jo faen meg nesten like firkantet som en 240..

 

Og eldre golfer er ikke akkorat så "runde" de helder!

 

Så de som har eldre biler, skal faen ikke snakke om firkanta.. eldre biler er som regel det.

 

Ja 240 er sikker.. Og firkantet.. Men det er en haug med andre biler som er det og! :iconsm

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det..

 

Ser det kommer noen påstander her om at 240 er firkantet..

 

La meg spørre om jalla bilen MB 190 ikke er 4kantet? Er jo faen meg nesten like firkantet som en 240..

 

Og eldre golfer er ikke akkorat så "runde" de helder!

 

Så de som har eldre biler, skal faen ikke snakke om firkanta.. eldre biler er som regel det.

 

Ja 240 er sikker.. Og firkantet.. Men det er en haug med andre biler som er det og! :iconsm

dessuten , 740 er jo 100 ganger mer 4kantet enn 240 , se på hjørner og linjer... 240 ser ut som ei boble i forhold :P hehe men allikevel klager alle på 240'n ???? hmmm

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den episoden jeg snakker om, har hatt den på pcn, og det er en mørk toførti. Han kommenterer også navnevalget.. :op

Men de har en episode med 740 også, men da har de vel 1000 pund til rådighet, og den må vel repareres tror jeg

 

Fordi det var en 240, en audi 80 pluss et tredje merke, ikke volvo elr audi..

Ah, okay, den er grei du! :) Da beklager jeg min uvitenhet.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det..

 

Ser det kommer noen påstander her om at 240 er firkantet..

 

La meg spørre om jalla bilen MB 190 ikke er 4kantet? Er jo faen meg nesten like firkantet som en 240..

 

Og eldre golfer er ikke akkorat så "runde" de helder!

 

Så de som har eldre biler, skal faen ikke snakke om firkanta.. eldre biler er som regel det.

 

Ja 240 er sikker.. Og firkantet.. Men det er en haug med andre biler som er det og! :iconsm

Det var jo mote med firkantede biler på den tiden.

Tiden før var det runde biler slik som boble, volvo PV osv..

Tiden forandrer seg og grunnen til at volvo er kjent for firkantede biler må vel bare være fordi det er de som fortsatt henger sammen.

 

Bare se på andre biler fra 70-80 tallet. Man finner svært få som var "runde" da.

Audi, vw, volvo, bmw, mitshubishi, toyota.......

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken som gjør at folk tenker på 240 osv som mer firkantet enn andre er de nesten 90-graders vinklene som går igjen.. ta f.eks grill/front. Fleste er litt tilbakelent..

 

Ikke kritikk, bare sier det:)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken som gjør at folk tenker på 240 osv som mer firkantet enn andre er de nesten 90-graders vinklene som går igjen.. ta f.eks grill/front. Fleste er litt tilbakelent..

 

Ikke kritikk' date=' bare sier det:)[/quote']

 

Det hadde jo også de fleste.

Unntatt han som sa at Mercedes var firkantet..

Det som gjør 240 så firkantet i mine øyne, er at den er så stor, i forhold til mindre, gamle japsebiler. Blir ikke helt det samme i mine øyne...

Forresten, jeg syns 240 er mer firkantet enn 740. Merkelig nok.. Den virker mindre, lettere, på en måte..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare får å ta dette med luftmotstand ved 240/740.. Den er ikke sååå dårlig...

 

Luftmotstand oppgis som Cd..

 

262/264: 0,43Cd

244: 0.40Cd

245: 0,39Cd

 

744: 0,40Cd

745: 0,39Cd

 

til samenligning:

 

Mazda Rx7: 0,38Cd

Porsche 928: 0,39Cd

Porsche 911 Carerra 2: 0,39Cd

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare får å ta dette med luftmotstand ved 240/740.. Den er ikke sååå dårlig...

 

Luftmotstand oppgis som Cd..

 

262/264: 0,43Cd

244: 0.40Cd

245: 0,39Cd

 

744: 0,40Cd

745: 0,39Cd

 

til samenligning:

 

Mazda Rx7: 0,38Cd

Porsche 928: 0,39Cd

Porsche 911 Carerra 2: 0,39Cd

 

 

Hmm.. Ikke store forskjeller nei..

 

Men en ting jeg tenker.. Er det ikke vel så viktig hvordan bilen "behandler" luftmotstanden? Derfor biler blir utstyrt med vinger osv.. Vet MR2en har en tendens til å bli lett i ræva i høyere hastigheter pga luftstrømmer underbilen og opp i motorrom bak. Ble utstyrt med riller i motorlokk for å forhindre dette, men det hjelper ikke så mye.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil nå bare nevne at alle er ulike og har ulikt syn på ting.. jeg VET/erfart hvor sikker volvo 240 er... sammenlignet med rekord, golf og de andre bilene som ble laget på den tiden Volvo 240 ble laget..

 

MEN MAN KAN LISSOM IKKE SAMMENLIGNE EN VOLVO 240 75-93 MOT EN NY LASTEBIL/PERSONBIL!!!

 

jeg har hadd endel volvoer og er gla det ble den første bilen min på veien;) :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ikke store forskjeller nei..

 

Men en ting jeg tenker.. Er det ikke vel så viktig hvordan bilen "behandler" luftmotstanden? Derfor biler blir utstyrt med vinger osv.. Vet MR2en har en tendens til å bli lett i ræva i høyere hastigheter pga luftstrømmer underbilen og opp i motorrom bak. Ble utstyrt med riller i motorlokk for å forhindre dette' date=' men det hjelper ikke så mye.[/quote']

 

Dess lengere luftstrømmene følger overflata på karosseriet dess mindre luftmotstand får du.. Derfor har stasjonsvogner litt lavere luftmotstand da luftstrømmene følger bilen helt bak, dær det oppstår et vakum med turbulente luftstrømmer bak bilen... På en sedan vil du få den effekten både ved bakrute og helt bak bilen, derfor litt høyere luftmotstand...

 

Som jeg forstår det i boka dette står i.. står foresten på engelsk så det er dårlig oversatt og formulert..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår