Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet

alcapaal

Anbefalte innlegg

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var faktisk en 740, det :) skulle likt å se episoden, men har bare lest artikkelen og sett bildene..

Du finner den her: Top Gear - Audi 80 Vs Rover 416 Vs Volvo 760

The Stig har problemer med å få en høvelig akselerasjon på 760'en, men det har vel sammenheng med automat-kassa; Volvo'en vinner selfølgelig race'et - skulle bare mangle med V6'er på 170 gamp og noe bedre kjøre-egenskaper(IMHO) enn de to andre bilene.

Kollisjons-testen er intet mindre enn legendarisk! :lol

- '94 Volvo 945 TIC 197hk

Drive it like you hate it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke er enig i at MB 190 er firkantent?

Studerer du formene, vil du fort oppdate at der er mange "beine" kanter.. ikke 90 vinkler, men mange plasser det er beine kanter og slike ting..

Vet at det var på mote.. men hvorfor er det da altid volvo som får høre det.. Og det er folk som har bil fra det "firkanta-århundret" som sier det..

Snakker kun mot seg selv da..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Stig har problemer med å få en høvelig akselerasjon på 760'en, men det har vel sammenheng med automat-kassa; Volvo'en vinner selfølgelig race'et - skulle bare mangle med V6'er på 170 gamp og noe bedre kjøre-egenskaper(IMHO) enn de to andre bilene.

Beste filmen jeg noen gang har sett...!!!!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke er enig i at MB 190 er firkantent?

Studerer du formene, vil du fort oppdate at der er mange "beine" kanter.. ikke 90 vinkler, men mange plasser det er beine kanter og slike ting..

Vet at det var på mote.. men hvorfor er det da altid volvo som får høre det.. Og det er folk som har bil fra det "firkanta-århundret" som sier det..

Snakker kun mot seg selv da..

Se på de nye Bmw-ene.. er ikke mange runde kanter igjen dær heller... Bilen er rund i formen, men knekkene på platene er skarpe...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmotstand oppgis som Cd..

262/264: 0,43Cd

244: 0.40Cd

245: 0,39Cd

744: 0,40Cd

745: 0,39Cd

Mazda Rx7: 0,38Cd

Porsche 928: 0,39Cd

Porsche 911 Carerra 2: 0,39Cd

Tenkte jeg skulle bidra med noen fler tall til sammenligning:

A Smooth brick: 2,1

Hummer H2 (2003): 0,57

Dodge Charger (2006): 0,33

Toyota Prius (2004): 0,26

:)

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det jeg som skal bøye meg i støvet og beklage. Men de har en der de kjører 240 også, fordi han "sjefen" kommenterer nemlig navnet..

Og må si meg enig i at kollisjonstesten er legendarisk!

Men zyrex: Beklager :)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg dokumentasjon på argumentene heller' date=' dere som har peil på Volvo..

Alt jeg vet er at Volvo-eiere jeg har snakket med såklart skryter av Volvo, ambulansepersonell sier det er ei dødsfelle.

Hvem skal man stole på?

Vet hvem jeg stoler på..[/quote']

Ifølge Insurance Institute for Highway safety i USA har de ikke registrert kollisjon som medførte førerens død i en Volvo 240 i 1990-92. Så de ambulansesjåførene du snakker om må være på bærtur. Tror ikke det var så mange biler som fikk akkurat dette resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sammenligne biler, må det gjøres med biler av samme årsklasse. 240'n var kanskje den sikreste bilen når den ble lansert, men ville blitt skyldig stjerner hos NCAP hvis den hadde blitt testet i dag. Hadde jeg fått valget ville jeg ha foretrukket å sitte i en Hyundai Atos ved en krasj enn i toførr'n. Men ingen kan benekte at Volvo 240 var og er sikre og solide biler sammenlignet med tilsvarende biler.

Poenget med at bilen kan kjøres videre etter en krasj? Det er jo meningen at den skal deformeres der det ikke går ut over dem som er inni. :volvsmile

For at det skal være noe vits i å snakke om myk deformasjon, må kuperommet være intakt. Det blir liksom litt dumt å snakke om at den første metren av deformasjonen var mykesy i Atos, men tilslutt så var kupeen sammenkrølla. Hvor skal da sjåføren ha plass til armer og bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta går over stokk og stein ass.. Hehe.. Volvo-eiere i hytt og gevær..

Greit.. Jeg gir meg..

Eldre volvoer er magiske biler, de tåler stortsett alt av juling..

Forstår Volvo er religion for enkelte her, skremmende å se det i aksjon bare.. :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Insurance Institute for Highway safety i USA har de ikke registrert kollisjon som medførte førerens død i en Volvo 240 i 1990-92. Så de ambulansesjåførene du snakker om må være på bærtur. Tror ikke det var så mange biler som fikk akkurat dette resultatet

Det er faktisk 1988-1993.

Fortfarande 1991 ansåg det amerikanska trafiksäkerhetsverket att Volvo 240 var den säkraste bilen i hela USA. Mellan 1988 och 1993 hade inte en enda person dödats i en

Tatt fra:http://www.bostream.nu/volvo240sidan/

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært med på kollisjon i 240, 90 kmt i 240n, front mot front med en opel omega i ca. samme hastighet.. Ingen i 240n ble skada. Opeln var deformert og førerern fikk noen kutt i ansiktet. Værre var det ikke. Hadde ikke vært jeg som satt her i dag hadde den kollisjonen skjedd i en gammel riskoker.

2 Fast 2 Førti. aneglsmili

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting falt meg inn akkurat nå...

Merkelig at 80% av dere volvo-fantaster har vært med og kræsja en...

Hvis dette stemmer og dere ikke bare skryter på dere, finner jeg det bekymringsverdig.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider