Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet

alcapaal

Anbefalte innlegg

• Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, og du kjører Primera 1.8 :p

Ja bilen min er dårligre en volvoen din i ncap test så vidt jeg ser. micraen din da?? Vis du hinter til fire kanta tanks fra sverige delen. Det er min menning om de eldre volvo modellene.

og mener du at bilen min er firekanta?? isåfall har du gått glipp av noe. Den nyeste primera modellen har jo flere knekte plater enn min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent økonomisk er det billigere å kræsje en volvo 240/740.

De blir jo nesten ikke skadd.(det har jeg prøvd selv opptil flere ganger,så ikke kom her å protester)

Ja, det er jo veldig økonomisk når du må gå til behandling for nakkeskader pga kollisjon da..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo veldig økonomisk når du må gå til behandling for nakkeskader pga kollisjon da..

Er ikke garantert å få nakkeskade,jeg har aldri fått det,selv ikke etter møte med hjort.

Og får man nakkeskade går dette på forsikringem,så store volvoer fra 80 tallet er det mest økonomiske du kan kræsje med.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke garantert å få nakkeskade,jeg har aldri fått det,selv ikke etter møte med hjort.

Og får man nakkeskade går dette på forsikringem,så store volvoer fra 80 tallet er det mest økonomiske du kan kræsje med.

Økonomisk for deg, kanskje, men ikke for den Norske Stat... Du får jo da behandling på våre skatter, penger som kunne gått til både opprusting av veier, og forbedring av sikkerhetsmessige tiltak.. Men, neida!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk for deg, kanskje, men ikke for den Norske Stat... Du får jo da behandling på våre skatter, penger som kunne gått til både opprusting av veier, og forbedring av sikkerhetsmessige tiltak.. Men, neida!

Trur ikke det er på grunn av gamle volvoer at veier her i landet ikke blir forbedret akkurat..

Blir helt feil som mange her gjør, å sammenligne f.eks en 240 med en ny bil, da blir volvoen fort vekk ganske underlegen. Men hvis en sammenligner med biler laget på den tida, så kommer de nok ikke så gærent ut vil jeg tru. Volvo har vel vært kjent for å være tidlig ute med å tenke sikkerhet i forhold til mange andre!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med denne diskusjonen og mange andre på bilforumet.net er at når man tror saken er ferdig-diskutert og man forstår hverandres synspunkter.. Da kommer det alltid en post fra en eller annen person som ikke har lest tråden før og slenger inn et motargument på et eller annet også er det påan igjen:D Dumt formulert setning, men har aldri sagt jeg er veeldig smart;)

Sikter ikke til noen spesielle her, klager heller ikke på noe, jeg bare funderer åpenlyst:D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når disse "svenske tanksene"(ikke min mening) ble laget,trodde bilprodusentene at jo mindre deformert bilene ble jo bedre var det.

De var helt sikkert sikrere enn div. Toyota og Datsuner fra 70-80 tallet.

Å samenligne en 20 år gammel bil uten airbag og steinhardt dashbord med mange skarpe kanter med en ny bil med mykt dashbord og 8 airbags,det blir bare helt fullstendig tåpelig.

Har vert med på forskjellige idiotiske påfunn med diverse skrota biler,som har krøllet seg i alle kanter.

For å si det sånn ville jeg heller velta med en 240 enn en opel ascona.

opel ascona,det er som papp i samenligning.

Taket på den bare datt sammen,og bile ble helt flat,det skjedde ikke med volvoen.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider