monte carlo Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 hei skal sette motoren min i en motorbukk nå og da må jeg ta av svinghjulet, jeg har skrudd ut boltene som satt på det og da trodde jeg det skulle gå ganske enkelt av.... men nei da, det sitter som faen! brukt mye rustløser og begynner å bli ganske frustrert... noen som har noen tips på ossen jeg kan få det av???? takker på forhånd for svar...:)[/img] Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Har du tilgang på avdrager/ters, hvis ikke så lager du en. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 det er bare det at den tingen i midten er festa til svinghjulet, så den følger med når man tar det ut så en avdrager funker ikke.... Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 ingen som har noen smarte ideer??? Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 men du kan jo bruke bolthullene i svinghjulet hvis du mekker din egen avdrager.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Forslag: Skjær ut en stålbit fra en tykk stålplate, 15-20mm tykk Borr 6 hull som passer overrett med gjengehullene i svinghjulet. Bor et 17mm høl i midten av denne stålplaten, slik at det er absolutt i senter for disse 6 hullene. Sveis fast en M16 mutter på denne platen. Evt. kan du bruke M12 (12mm) hvis du har problemer med å skaffe skrue og mutter. Finn deg en M16 skrue som du gjør konisk i gjengeenden med en vinkelsliper. Skru fast stålplaten til svinghjulet med 6 skruer, de skal alle ha lik avstand til svinghjulet slik at platen vil presse ut svinghjulet jevnt. Skru så inn M16 skruen. Husk å ha på godt med grease i gjengene og i den koniske enden slik at du ikke river stålet. Husk at M16 mutteren bør stå på "undersiden" av denne stålplaten slik at den presser stålplaten bort fra motoren. Da trenger ikke sveisen være så veldig sterk. Evt. kan du kjøpe den orginale avdrageren til denne spesifikke motoren eller noe jall på biltema. Edit: Den tingen i midten er festet til svinhjulet ? Høres rart ut.. kan du ikke vippe den ut på en eller annen måte ? Idiotisk patent isåfall. Det må da være mulig å kunne bruke veiven som press for å få av svinghjulet. Hvis ikke det går, kjøp den en Honda motor :hammer Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 den kødden i midten er ikke festa i veiva alikkavel, så da låner jeg meg en avdrager fra skolen på mandag så prøver igjen... takk for svar alle sammen..:) Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg