Gå til innhold

Tikke lyd fjerne bolt?? 2

Ranger emnet

jokke_joakim

Anbefalte innlegg

Skru av vakumpumpen, er festet med to skruer. Da ser du rett på dette "staget" som kan dras rett ut. Monter på pumpen igjen.

pa080035web0vx.th.jpg

Hvorfor sitter denne pinnen her da når den ikke har noe misjon i og med at dere bare drar den ut ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten kom ikke med på det forrige bildet, så her er det igjen.

Dette staget sitter mellom akselen i vakumpumpen og kammen, er umulig å overse.

Pumpen er til bremsekraftforsterkeren, men bremsene er like gode uten pumpen i drift, dette da hydrovac'en heter vakum fra innsuget.

For å si det slik, om du har gassen i bunn og pumpebremser samtidig, vil bremsene nokså fort bli svake da vakumet blir brukt opp under første - andre oppbremsing (om det var forståelig).

vp7bz.th.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten kom ikke med på det forrige bildet, så her er det igjen.

Pumpen er til bremsekraftforsterkeren, men bremsene er like gode uten pumpen i drift, dette da hydrovac'en heter vakum fra innsuget.

For å si det slik, om du har gassen i bunn og pumpebremser samtidig, vil bremsene nokså fort bli svake da vakumet blir brukt opp under første - andre oppbremsing (om det var forståelig).

vp7bz.th.jpg

SKjønte ikke helt...men er sikkert i orden =)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så det er bare å skru den rett av? må ikke skru av toppen? og det er ikke noen pakkninger jeg må bytte hvis jeg fjerner den.. så når jeg tar ut det staget så får den ikke vakum til bremsene mere da? men bremsekraftforsterkeren funker vel ennå da!??

tusen takk for at du tokk deg tid til å legge inn bilde.. setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så det er bare å skru den rett av? må ikke skru av toppen? og det er ikke noen pakkninger jeg må bytte hvis jeg fjerner den.. så når jeg tar ut det staget så får den ikke vakum til bremsene mere da? men bremsekraftforsterkeren funker vel ennå da!??

tusen takk for at du tokk deg tid til å legge inn bilde.. setter stor pris på det :)

Trenger ikke av med toppen nei. Trenger sikkert ikke ny pakning heller, men om så er koster den ikke mange kronene. Husk å sjekke om det går

vakumrør mellom bremsekraftforsterkeren og innsuget, ikke bare til pumpen. Om det ikke går rør til innsuget kan du ikke fjerne dette "støtstaget", da bremsekraftforsterkeren kun kan hente vakum fra pumpen!!!

Se bilde, vakum er merket med grønt.

vp25ze.th.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verkstedhandboka til min 90 2.3 er det et bilde av denne pumpen med følgende tekst: Vacuum pump fitted to 1994 cc automatic transmission models. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verkstedhandboka til min 90 2.3 er det et bilde av denne pumpen med følgende tekst: Vacuum pump fitted to 1994 cc automatic transmission models. ?

Audi 80, 90, 100 og coupe med motorkode AAR, NG eller NF har denne pumpen uansett om det er automatgear eller ei.

Under ser du bilde av en Audi 90 med 2,3 og motorkode NG. Den har vakumpumpe.

engine_NG.sized.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider