Gå til innhold

117 i 80 sona, hvor lenge blir jeg uten lappen?

Ranger emnet


Weezel

Anbefalte innlegg

Idag feis jeg litt fort forbi en radar som stod rett etter tofelt'n i sørgående retning e18 rett før skien, og ble målt til 117 i 80 sona.

 

Får ikke vite før ute i neste uke hvor stor bot og hvor lenge jeg blir uten lappen, men er det noen som har en anelse hva det kan ligge på?

Hadde fortsatt prøvetid.

 

Vil jeg når jeg får igjen lappen starte på ny prøvetid?

 

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Usjda, jaja ikke stort å få gjordt med det, bare å begynne betaling og nedtelling til lapp igjen.. Fin anledning til å få gjordt diverse vedlikehold på bilen ivertfall..

 

Ifølge politimannen kunne jeg be om å få redusert inndagelsestiden, men da ville selve boten bli -vesentlig- høyere.. Så da blir jeg vel rånebabe en stund fremover :hug:

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar andre sier. ~3mnd + ny oppkjøring og prøvetid.

vil tro nærmer 6 mnd men, jeg fikk 6 mnd+7000/8000,- + ny oppkjøring og prøvetid for 100 i 60 på oversiktlig sted, hadde da bremsa ned mye etter forbikjøring og trodde jeg hadde var i ca 70-80 da. med Nissan RS12 FJ20DE, var da vant med overtjassen og rammeskjeiv Opel Rekord E2 20S.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro nærmer 6 mnd men, jeg fikk 6 mnd+7000/8000,- + ny oppkjøring og prøvetid for 100 i 60 på oversiktlig sted, hadde da bremsa ned mye etter forbikjøring og trodde jeg hadde var i ca 70-80 da. med Nissan RS12 FJ20DE, var da vant med overtjassen og rammeskjeiv Opel Rekord E2 20S.

 

Stor forskjell på 100 i 60'n og 117 i 80'n. I 60-sona ryker lappen på 86km/t, i 80-sona ryker den på 116km/t. Har selv en kompiss som ble tatt i 118km/t. Han var da ferdig med prøvetiden og fikk kun 3mnd, vet de pleier å være litt strengere når det er fersk sjåfør med fersk lapp, men her var det trossalt ikke snakk om store hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du under på noe?

Både beslagleggelse og at jeg kjørte for fort, var ikke noe å nekte på, jeg hadde kjørt for fort (forbikjøring).

Når jeg passerte siste bilen (tofelts) måtte jeg gasse litt for å komme meg inn før sperrelinja, derfor jeg hadde den farta jeg hadde, så ikke på speedoet, men han som satt på sa jeg hadde mellom 120 og 130 på meteret.

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår