Gå til innhold

117 i 80 sona, hvor lenge blir jeg uten lappen?

Ranger emnet


Weezel

Anbefalte innlegg

Både beslagleggelse og at jeg kjørte for fort, var ikke noe å nekte på, jeg hadde kjørt for fort (forbikjøring).

Når jeg passerte siste bilen (tofelts) måtte jeg gasse litt for å komme meg inn før sperrelinja, derfor jeg hadde den farta jeg hadde, så ikke på speedoet, men han som satt på sa jeg hadde mellom 120 og 130 på meteret.

 

Holdt bilene du kjørte forbi fartsgrensen? Hvis du tar en kontrollert forbikjøring av bil(er) som ligger under fartsgrensen (vet ikke hvor mye som skal til her), så skal hastigheten justeres 20-30% ned ifølge GP-4027. Vet ikke om de 30%'ne skal tas fra hvor mye for fort du kjørte eller hastigheten, i bestefall så slipper du unna med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne være verdt et forsøk, de har jo ikke måling av bilen som ble forbikjørt ettersom de målte meg ville jeg tro. Vi lå tre biler etter hverandre, jeg bakerst, så kjører jeg og bilen foran meg forbi. Når bilen foran meg legger seg inn, fortsetter jeg forbi den igjen, og legger meg inn.

 

Skulle de målt noen er det vel da mest sannsynlig at de tok de to i ytterfeltet?

 

Leser her at "Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring."

 

Jeg får satse på at det ikke blir for fort til å være "vesentlig høyere enn påkrevd"

 

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du måtte gi på ekstra for å rekke å komme inn før sperrelinja høres jo ikke akkurat formildende ut. Bedre å komme frem to minutter senere, enn ikke i det hele tatt.

 

Njo.. hvis han du kjørte forbi gasset på for å hindre forbikjøringen, så mener jeg at det burde være formildende.. og han som ble forbikjørt burde sittet igjen uten lappen istedet for han som kjørte forbi :)

 

Btw.. hvis det er den boksen jeg tror det er, så er den veldig lurt plassert.. for det første så står den bak et stort blått skilt å greier.. så den syns ikke før du er en 2-300meter unna.. for det andre så har de satt opp et skilt rett ved sidenav fotoboksen også.. som gjør at det hele ser litt snodig ut..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, men det var fordi jeg hadde akkurat passert "nå går veien sammen" skiltet, men sperrelinja begynte ikke før litt lenger bort (så den ikke, så bare veigrisene, og regna med den kom tidligere enn den gjorde).

 

Får se hva de sier, skader ikke å prøve ivertfall.. Er fornøyd bare jeg får kommet ned til 115 km/t jeg så

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njo.. hvis han du kjørte forbi gasset på for å hindre forbikjøringen, så mener jeg at det burde være formildende.. og han som ble forbikjørt burde sittet igjen uten lappen istedet for han som kjørte forbi :)

 

Btw.. hvis det er den boksen jeg tror det er, så er den veldig lurt plassert.. for det første så står den bak et stort blått skilt å greier.. så den syns ikke før du er en 2-300meter unna.. for det andre så har de satt opp et skilt rett ved sidenav fotoboksen også.. som gjør at det hele ser litt snodig ut..

 

Mulig jeg formulerte meg feil, men var ikke boks, var laserkontroll, ble vinka inn og fikk snakke med en ganske hyggelig kar, ikke noe sjennepreken ellerno slikt, kort og greit han måtte ta lappen, og kunne ikke gjøre noe med det. Skulle vært flere av de :)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg formulerte meg feil, men var ikke boks, var laserkontroll, ble vinka inn og fikk snakke med en ganske hyggelig kar, ikke noe sjennepreken ellerno slikt, kort og greit han måtte ta lappen, og kunne ikke gjøre noe med det. Skulle vært flere av de :)

 

Skjønner..

Jeg stussa litt over det at det var "sørgående rettning før skien" etter at jeg hadde svart på innlegget ditt.. for det er ikke noen i hverken sørgående eller nordgående rettning mellom Lågen og Porsgrunn :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om han lå under grensen når du begynte forbikjøring, men gasset når du var på siden av han, må du jo få lov å gasse?

 

edit:

jeg fikk forelegg på 6.000 og 6 måneder uten lappen, for min angivelige burning i angivelige 15-20 sekunder.

 

forelegget bygget på å ikke ta hensikt, ved å lage motorlyd og røyk.

ingenting om fare for andre, slik som de gjerne vil ta deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene allesammen :)

 

Jeg tenker jeg sender et brev idag og trekker tilbake mitt samtykke, og må vel da møte i tingretten.

Hvordan er det med fri rettshjelp? Jeg tenkte å melde meg inn i NAF, prøvde å ringe nå for å høre hvordan det var, men var så lang ventetid der at jeg la på.

 

Noen som vet om NAF kan stille med advokat, eventuelt om jeg kan få fri rettshjelp fra andre parter? Etter hva jeg har forstått så får alle under 20 det?

 

Saken min er da;

 

Vi ligger tre biler på rekke, og de to bakerste kjører forbi den som ligger foran som ligger under fartsgrensen (Vitne på dette er kompisen min som sitter i min bil) - når bakerste bil av de som kjører forbi ligger på siden / litt foran bilen som blir kjørt forbi, legger den andre som kjørte forbi seg inn, og her øker begge de to bilene som nå ligger i høyre felt farten. Jeg øker tilsvarende da jeg har påbegynt en forbikjøring, og legger meg inn når jeg har kommet forbi, i god tid før sperrefeltet. Akkurat idet jeg legger meg inn blir jeg målt med laser.

 

Vil da benytte meg av instruksen i GP-4027 som sier

"Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20 - 30%). Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring. Det samme gjelder dersom den motorvogn som blir forbikjørt har holdt høyere hastighet enn tillatt."

 

Noen innvendinger på saken / fri rettshjelp delen?

 

-Nicolai

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene allesammen :)

 

Jeg tenker jeg sender et brev idag og trekker tilbake mitt samtykke, og må vel da møte i tingretten.

Hvordan er det med fri rettshjelp? Jeg tenkte å melde meg inn i NAF, prøvde å ringe nå for å høre hvordan det var, men var så lang ventetid der at jeg la på.

 

Noen som vet om NAF kan stille med advokat, eventuelt om jeg kan få fri rettshjelp fra andre parter? Etter hva jeg har forstått så får alle under 20 det?

 

Saken min er da;

 

Vi ligger tre biler på rekke, og de to bakerste kjører forbi den som ligger foran som ligger under fartsgrensen (Vitne på dette er kompisen min som sitter i min bil) - når bakerste bil av de som kjører forbi ligger på siden / litt foran bilen som blir kjørt forbi, legger den andre som kjørte forbi seg inn, og her øker begge de to bilene som nå ligger i høyre felt farten. Jeg øker tilsvarende da jeg har påbegynt en forbikjøring, og legger meg inn når jeg har kommet forbi, i god tid før sperrefeltet. Akkurat idet jeg legger meg inn blir jeg målt med laser.

 

Vil da benytte meg av instruksen i GP-4027 som sier

"Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20 - 30%). Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring. Det samme gjelder dersom den motorvogn som blir forbikjørt har holdt høyere hastighet enn tillatt."

 

Noen innvendinger på saken / fri rettshjelp delen?

 

-Nicolai

 

Og du kaller det en aktsom forbikjøring når du må gi det bilen klarer for å komme deg forbi før de 2 feltene blir til 1?

 

En aktsom forbikjøring er en umulig forbikjøring, siden du ikke har lov til å bryte fartsgrensa under forbikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kaller det en aktsom forbikjøring når du må gi det bilen klarer for å komme deg forbi før de 2 feltene blir til 1?

 

En aktsom forbikjøring er en umulig forbikjøring, siden du ikke har lov til å bryte fartsgrensa under forbikjøring.

 

Jeg måtte ikke gi det bilen klarer jeg måtte gasse på litt. Jeg er fullstendig klar over at fartsgrensa gjelder, men hvis du leser instruksen i GP-4027 som er sitert i mitt forrige innlegg ser du hva jeg sikter etter.

 

En forbikjøring har startet når man er en halv billengde foran bilen man kjører forbi, da skal man ikke avbryte den.

 

Jeg skal ikke nekte på at jeg kjørte over farstgrensen, ei heller at det var ulovlig, det jeg vil ha igjennom er at de trekker fra noen % på målingen så jeg kommer meg under 115 km/t ivertfall :)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår