Gå til innhold

Anbefaling til komplett anlegg til audi a3

Ranger emnet

WaBBiT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Audi A3 2000modell som nå har et radio chorus aktivt anlegg.

Jeg har planer om å bytte hvert eneste element i bilen til noe bedre, men vil ikke sette inn der det ikke har vært fra før, f.eks bygge kasser og sette i hattehylle.

Så jeg lurte på om noen hadde noen anbefalinger om hvilke komponenter jeg burde gå for. Jeg tenkte å gå for enten den sony navigasjonen hvor selve spilleren består av skjerm, 9950 elns heter den, eller den pioner saken som blir reklamert så mye for, pioneer avic-x1r.

Kanskje finnes det komplette sett?

Budsjettet ligger på MAKS 10 000 uten radio/navigasjon.

Gjerne billigere! jo billigere jo bedre!

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp kjøpt den så har ikke fått sjekket helt, men det sitter et lite element(diskant) på øverste delen av døren, et vesentlig større(bass) nederst på døren, (dette er da på begge dørene foran)

også bak er det to middels store elementer midt på sidene.

totalt er det 6 elementer. vet ikke nøyaktig størrelsen... må vel demontere for å finne ut det eller? kan se om jeg finner noe på google

EDIT: i følge google så virker det som det er 8 elementer, men jeg fant bare 6 i bilen når jeg sjekket... hmm de sidene som påstod det var 8 snakket om 06 modellen så det er nok litt forskjell der

EDIT2: kan legge til at det er 3dørs, så det er ingen dører bak i bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg TROR det er 6.5" koaxial høytalere(diskanten står i senter) som står bak, og et komponentsett foran. Tror dette er 5.25"(13cm).

Jeg ville satset på et skikkelig frontsett(4k), gjerne Alpine SPX. Og en forsterker til dette, du vil da havne på ca 6-7k.

Hvis du absolutt skal ha lyd bak, så kan du dette. Men husk på å prioritere frontsettet.

mvh, Joakim Haukvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider