Gå til innhold

Henta en Lilla kamelon Granada i Kr.sand


Einar

Anbefalte innlegg

Hei.

Var med en kamerat til Kristiansand for å hente en Granada 2.0, fikk beskjed om at den manglet vannpumpe og plugger, videre så var motoren skamskjært, toppen var finito, topppakningen var blåst, hull/gåent stempel, hull i blokka så spruten sto ut gjennom panseret osv. .

Vi tok med oss bl.a. en topp, vannpumpe, dynamo, kompl. tenningsanlegg, plugger, batteri, masse verktøy, termostatshus, bensinpumper, radiatorslanger bensinkanne etc +++.

Bilen hadde stått i nærmere 2 år.

Tappet olje(se kvae), flusha systemet med diesel og tappet, byttet filter, fylte 2.0 liter olje,sjekket merker på veiv, kam og fordeler, monterte vannpumpe(litt krøll da det var servo på bilen og vannpumpe til uten, men kjørte med kun ei reim), monterte plugger, byttet fordeler da denne var oljete og stilte tenning på øyemål, mont. "nye" pluggkabler.

Koblet på batteri og tok av tenningsbryter da vi manglet nøkkel.

Litt kinning og litt pumping på gassen og bilen sto å gikk på tomgang, viste seg å lekke litt vann i radiatorlokk ellers ok, gikk veldig fint når vi stilte opp tomgangen.

Dette var 3 timers arbeid og egentlig bare mont av deler som var "lånt".

Litt finpuss og sjekk dagen etterpå, hengende bremser var det vi fant.

Prøveskilt og tur hjem(Telemark) på natta.

2 problemer, rattaksellageret i torpedoveggen hadde glidd ned da vi tok rattlåsen, tok av rattet og ut med splinten, dette forårsaket kraftig risting i bil.

Og v. kallipper hang stadig på, løst ved ikke å bruke bremsa hele turen.

Turen tok 5 timer pga rolig kjøring(3 norm), og bilen brukte 300 kr bensin, bilen går bare bedre og bedre, hang på en Honda Accord CA5 2.0EXi med ca 400 kg baki Granadaen.

enda bensin igjen da vi parkerte bilen.

 

Bilen er en 82/83 Granada 2.0 L som er lakka i en spesiell lilla kamelonfarge med IS-gassermotor.

 

Alle vet jo at 205-pinto tåler mer enn den burde.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hei.

Var med en kamerat til Kristiansand for å hente en Granada 2.0, fikk beskjed om at den manglet vannpumpe og plugger, videre så var motoren skamskjært, toppen var finito, topppakningen var blåst, hull/gåent stempel, hull i blokka så spruten sto ut gjennom panseret osv. .

Vi tok med oss bl.a. en topp, vannpumpe, dynamo, kompl. tenningsanlegg, plugger, batteri, masse verktøy, termostatshus, bensinpumper, radiatorslanger bensinkanne etc +++.

Bilen hadde stått i nærmere 2 år.

Tappet olje(se kvae), flusha systemet med diesel og tappet, byttet filter, fylte 2.0 liter olje,sjekket merker på veiv, kam og fordeler, monterte vannpumpe(litt krøll da det var servo på bilen og vannpumpe til uten, men kjørte med kun ei reim), monterte plugger, byttet fordeler da denne var oljete og stilte tenning på øyemål, mont. "nye" pluggkabler.

Koblet på batteri og tok av tenningsbryter da vi manglet nøkkel.

Litt kinning og litt pumping på gassen og bilen sto å gikk på tomgang, viste seg å lekke litt vann i radiatorlokk ellers ok, gikk veldig fint når vi stilte opp tomgangen.

Dette var 3 timers arbeid og egentlig bare mont av deler som var "lånt".

Litt finpuss og sjekk dagen etterpå, hengende bremser var det vi fant.

Prøveskilt og tur hjem(Telemark) på natta.

2 problemer, rattaksellageret i torpedoveggen hadde glidd ned da vi tok rattlåsen, tok av rattet og ut med splinten, dette forårsaket kraftig risting i bil.

Og v. kallipper hang stadig på, løst ved ikke å bruke bremsa hele turen.

Turen tok 5 timer pga rolig kjøring(3 norm), og bilen brukte 300 kr bensin, bilen går bare bedre og bedre, hang på en Honda Accord CA5 2.0EXi med ca 400 kg baki Granadaen.

enda bensin igjen da vi parkerte bilen.

 

Bilen er en 82/83 Granada 2.0 L som er lakka i en spesiell lilla kamelonfarge med IS-gassermotor.

 

Alle vet jo at 205-pinto tåler mer enn den burde.

 

Hei. Jeg er en gammel Granada fan. Har hatt 5 Granadaer gjennom tidene. Den siste var en 2,8i.

Har service håndboken fra Ford som er til alle Granada biler til salgs.

Den gjelder alt fra elektrisk, motor, drivverk osv.. Det er en A-4 perm som er smekkfull av opplysninger som gir deg svar på alt om bilen.

 

Er du interresert eller om du vet om andre som er det . Da kan du gå inn på mondeo sin side på bilforumet.net og skrive på Mondis 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår