Gå til innhold

"konkuranse", åssen motor/bil iflg data

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

begynner med en klassiker for de som kjenner det, første halvdel av 80-tallet, greier der å gjette/finne ut åssen motor det skal være, hører kun hjemme i en bilmodell.

 

Sylinderantall: 4

Boring: 92 mm

Slaglengde: 80 mm

Komp.forhold: 7,5:1

Effekt: 155 hk

Drivstoffforsyning: Bosch K-jetronic

 

vi prøver der å ser???

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Volvo 240 2,1 turbo produsert fra 81-85 og med 155 hk ved 5500 rpm.

 

La oss prøve en anna klassiker som på folkemunne er oppkalla etter designbyrået som har tegna bilen. Denne modellen, med denne motoren er produsert mellom 68 og 77.

 

Motoren er på 1779 ccm, 9:1 i komp, 4 sylindra og er oppgitt til 133 hk, men det reelle er vel 120. Bilens vekt er i underkant av 1000 kg, og løpsversjonen var nede i 750 kg og vant mye i klasse mot BMW, Ferrari og Ford.

 

Dette var første generasjon av en coupe som i dag blir produsert i tredje generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker dette og, fra 80-tallet, siste halvdel:

 

Motortype: SOHC

Sylinderantall: 4

Boring:90 mm

Slaglengde: 78 mm

Kompresjonsforhold: 8,5:1

Motoreffekt: 155 hk(DIN) ved 5000 rpm.

Dreiemoment: 240 Nm ved 3000 rpm.

Drivstoffforsyning: Bosch K-jetronic

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 2,1 turbo produsert fra 81-85 og med 155 hk ved 5500 rpm.

 

La oss prøve en anna klassiker som på folkemunne er oppkalla etter designbyrået som har tegna bilen. Denne modellen, med denne motoren er produsert mellom 68 og 77.

 

Motoren er på 1779 ccm, 9:1 i komp, 4 sylindra og er oppgitt til 133 hk, men det reelle er vel 120. Bilens vekt er i underkant av 1000 kg, og løpsversjonen var nede i 750 kg og vant mye i klasse mot BMW, Ferrari og Ford.

 

Dette var første generasjon av en coupe som i dag blir produsert i tredje generasjon.

trur ikke det er det men : Karmann Ghia

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 2,1 turbo produsert fra 81-85 og med 155 hk ved 5500 rpm.

 

La oss prøve en anna klassiker som på folkemunne er oppkalla etter designbyrået som har tegna bilen. Denne modellen, med denne motoren er produsert mellom 68 og 77.

 

Motoren er på 1779 ccm, 9:1 i komp, 4 sylindra og er oppgitt til 133 hk, men det reelle er vel 120. Bilens vekt er i underkant av 1000 kg, og løpsversjonen var nede i 750 kg og vant mye i klasse mot BMW, Ferrari og Ford.

 

Dette var første generasjon av en coupe som i dag blir produsert i tredje generasjon.

 

Bertone eller?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker dette og, fra 80-tallet, siste halvdel:

 

Motortype: SOHC

Sylinderantall: 4

Boring:90 mm

Slaglengde: 78 mm

Kompresjonsforhold: 8,5:1

Motoreffekt: 155 hk(DIN) ved 5000 rpm.

Dreiemoment: 240 Nm ved 3000 rpm.

Drivstoffforsyning: Bosch K-jetronic

 

Tipper Porsche 944 selv om jeg tror den har 160hk. Tenkte på den rare plasseringen av girkasse og clutch. Kunne også vært alfa 75 1,8 turbo...?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår