Gå til innhold

åssen hvill det funke.

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har netopp kjøp med denne spilleren:

 

130KDG311.gif

 

"CD/MP3-spelare som även läser WMA (Windows eget MP3 format). Stereon har hög uteffekt på 4x50W. cEQ vilket ger en möjlighet att anpassa ljudet efter egen smak.

 

Radio: HS-II FM RDS-tuner. SSM. Förstärkare: Uteffekt 4x50W. Tvåkanals lågnivåutgång på 2,5V. cEQ. CD/MP3/WMA: CD-R, CD-RW, WMA/MP3-kompatibel (ID3/WMA-tag). Övrigt: Balans-/fader-kontroll. Löstagbar front. Klar för bilens rattfjärrkontroll (tillval). Omkopplingsbar dimmer. Tele mute. PSM. Fjärrkontroll (tillval)."

 

Kjøp med disse fram høytalerene:

 

520B1525C.gif

 

"Tvåvägs 5,25-tums välljudande högtalarkit som kan byggas om till en lika välljudande koaxialhögtalare.

 

Högtalarkit: 5,25 tum. Membran i mica polypropylen. Diskant 19mm. Frekvensomfång 60Hz-20kHz Effekttålighet 180W max. 60W RMS. Delningsfilter 12dB/oktav. Kromad fasplugg. Monteringsdjup 62mm. Levereras komplett med galler och delningsfilter."

 

Lurte på skal jeg montere diskanten inne i mitten av høytaleren. eller skal jeg montere den noe anet sted?

 

Og disse bak høytalerene:

 

520B1693.gif

 

"Vågar du motstå Lightning Audios häftiga Bolt-högtalare. Trevägs 6x9-tums koaxialhögtalare, optimal för att få lite extra bas i bilen.

 

Koaxialhögtalare: Trevägs 6x9 tum. Polypropylenmembran. Impedans 4ohm. Känslighet 88dB. Frekvensomfång 40Hz-20kHz Effekttålighet 225W max. 75W RMS. Monteringshål 153x220mm. Monteringsdjup 76mm. Levereras med galler"

 

syns det er bra lyd i bilen. men hvist jeg kobler alt gjennom denne:

 

900ALPHAX4.gif

 

Alpha X4 ger dig fyra kanaler med vardera 100W. Du får därmed den kraft du behöver till framsystem och bas, bara basar, dina 6x9-tummare, eller... Vi kan fortsätta räkna upp kombinationer men kontentan är att möjligheterna är otaliga, och allt detta till

 

Uteffekt: 4x100W 4ohm. 2x300W 4ohm bryggkopplat. Stabil i 2ohm. THD 0,3%. Frekvensomfång 20Hz-20kHz. Ställbart lågpassfilter 40-160Hz. Högpassfilter 40-400Hz. 12dB/oktav. Ställbar basboost 0-18dB/45Hz. Inbyggda skyddskretsar. Ingångskänslighet 0,1-5volt. Avsäkrad 30A. Mått 260x55x290mm.

 

vill den kunne drive fram systemet og bak systemet. Og hvill jeg mere at det blir noe berdre lyd?

 

Ble mye det her. håper noen gidder å lese i gjennom

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har netopp kjøp med denne spilleren:

 

 

 

Ble mye det her. håper noen gidder å lese i gjennom

 

 

Om jeg har forstått rett: Du har kjøpt spiller og 2 sett høyttalere og montert dette, og er fornøyd. Men vurderer å kjøpe en 4 kanals forsterker i ønske om å få litt till i lyd trøkk og kvalitett? :disco

 

Jeg vil mene du får bedre lyd med en forsterker på de høyttalera framfor å kjøre dem på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterete alt sammen i går. å syns det var bra lyd. men kunne thenkt meg litt mere ja. har det oppsettet som er nevnt i første post. og vudere og koble det gjennom forsterker. åssen hvil det funke med den forsterkeren jeg har valgt?

 

Den er oppgitt til 4X100W men står ikke oim det er RMS eller maks.

Så da er det kanskje maks.

Men da vil du like vell gi så mye som høyttalera dine klarer, 6X9" tåler kanskje litt til, men dette vil etter hva jeg kan se fungere så godt i sammen som den kvaliteten utsyret kan ha. Har hørt GAS, og syns det fungerte greit til pris kvalitet. Men da var alt forsterker og høyttalere GAS. Og 1 498,- er jo ikke allverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thenkte litt på denne også.

 

520B4004.gif

 

Fyrkanalsslutsteg som klarar av både den stora baslådan och ett framsystem.

 

Uteffekt: 4x75W RMS 4ohm. 4x100W RMS 2ohm. 2x200W RMS 4ohm bryggkopplat. Simultankopplingsbart. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 20Hz-20kHz. S/N 90dBA. LP/AP/HP-filter 40-400Hz. Bas boost brytare 12dB/50Hz. Ingångskänslighet 150mV-4V. Högnivåingång. Tillbehör: CT-1 Bolt elfläkt (tillval). RCA-utgång. Säkrad 50A. Mått: 282x51x330mm.

 

også hadde jeg thenkt å lage en kasse under 6*9 høytalerne som stør i hat hylla. åssen skal jeg gjøre det på best mulig måte. Er noe spesielt jeg må thenke på?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut å bygge kasse til 6x9`ene under hattehylla ja. Bare sørg for at du får littegrann volum i den, 10-15 liter pr. element, eller kanskje mer.

 

Tror nok jeg ville kjøpt en billig firekanaler fra Dynabel, Audison eller Soundstream lenge før GAS eller LA. Om du kobler ut mellomtone og diskant i 6x9`ene, vil du få et bedre lydbilde foran i bilen. Frontsettet og 6x9`ene kan deles ved 50-100 hz, men her må du nesten prøve deg frem. Om det blir best med forskjellige delefrekvenser er ikke det nødvendigvis galt.

 

Om du liker å ha mellomtone og diskant bakfra også, så bruker du 6x9 som de er. Ikke alle har samme preferanser som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er nok løsningen et bedre frontsett. Du vil kunne få bedre trykk fremme med en bedre forsterker, men om ikke frontsettet klarer å spytte ut det forsterkeren leverer er du jo like langt..

 

Nå har du uansett et utgangspunkt du er fornøyd med. Men du mangler forsterker. Kjøp deg en god forsterker denne gangen, så kan du heller bytte ut frontsett, spiller osv etterhvert som du får penger :)

 

EDIT: dynabel/eltek, Audison, Helix og Soundstream (bl.a.) skal ha gode forsterkere til 2-3000,-. Om du mener det er litt dyrt vil jeg uansett påstå at det er verdt de ekstra pengene. Det virker kanskje som om jeg prøver å gjøre deg blakk nå, men jeg gjør altså ikke det. Jeg tror bare du vil bli langt mer fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være helt fullt nei... Ett lag med glava feks dvs et lag på 4-5 cm stifta fast funker fett.. Er jo relativt bra lyd i fronthøytalerene dine da Per...

 

Men et annet spørsmål; Går det å kjøpe den gas aplha x4 til to jbl 6x9 og brokoble det for max effekt eller?

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være helt fullt nei... Ett lag med glava feks dvs et lag på 4-5 cm stifta fast funker fett.. Er jo relativt bra lyd i fronthøytalerene dine da Per...

 

Men et annet spørsmål; Går det å kjøpe den gas aplha x4 til to jbl 6x9 og brokoble det for max effekt eller?

 

Glava er ikke det lureste å ha der. Støver og setter seg overalt på elementene, noe som ikke er helt bra.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår