Gå til innhold

Gjøre om sports understell til normalt?

Ranger emnet

Rofl

Anbefalte innlegg

Takk.. Har bare 140000-150000 å bruke på bil da. Det er vel kanskje litt snaut...

Vi må vel litt over dette, men kanskje det går bedre om vi venter en liten stund til jeg har funnet en annen bil som passer meg bedre - den er sannelig ikke lett å finne, for min egen del synes jeg 270.000 blir litt mye, men så hadde jeg jo fått en fin A4 da...

Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for tunge dører ?

3dørs du har eller?

Nei, 5 dørs - poenget er den mekanismen med tre posisjoner for åpen dør - det må litt kraft til for å skyve døren åpen. Når den kommer til første hakket er det litt trangt å komme seg ut - greit noen ganger nå det er smått om plass - men så må til med et ekstra tak for å skyve den over i neste hakk. Jeg klarer å forholde meg til det, men damer er jo litt sartere - ihvertfall min, og hun liker det absolutt ikke.

Faktum er at døråpning funket bedre på den gamle Vectra'en, jeg passet bare på å legge en finger i mellom hvis det var smått om plass til å åpne døren på.

Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel litt over dette, men kanskje det går bedre om vi venter en liten stund til jeg har funnet en annen bil som passer meg bedre - den er sannelig ikke lett å finne, for min egen del synes jeg 270.000 blir litt mye, men så hadde jeg jo fått en fin A4 da...

Rolf

Jepp, jeg har god tid jeg.. ;) Rekker kanskje å høyne budsjettet mitt til den tid også :) Har egentlig ikke brukt for bil før over nyttår.

Jeg bor jo i Fredrikstad, så det er jo ikkenoe stress.. ;)

1997 Audi A3 1.8 Ambition

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 5 dørs - poenget er den mekanismen med tre posisjoner for åpen dør - det må litt kraft til for å skyve døren åpen. Når den kommer til første hakket er det litt trangt å komme seg ut - greit noen ganger nå det er smått om plass - men så må til med et ekstra tak for å skyve den over i neste hakk. Jeg klarer å forholde meg til det, men damer er jo litt sartere - ihvertfall min, og hun liker det absolutt ikke.

Faktum er at døråpning funket bedre på den gamle Vectra'en, jeg passet bare på å legge en finger i mellom hvis det var smått om plass til å åpne døren på.

Rolf

:hvaskjera

Jeg har min andre 3dørs A3, og disse er noe tyngre å åpne døra på en på en A4, men du trenger jo ikke akkurat være bådybildare får å få opp døra da... så synes ikke dette er et godt argument for å bytte bil. Å på disse Vectra'ene følger det vel med knirkelyd i dørene som standardutstyr?

Nå er det vel ikke forskjell på understelle på en ambition og en atraction eller ambiente på den gamle A3'en. Det eneste er at den er 25mm lavere + som du sier sports-seter og en del interiørnips. Men 1,8T har noe stivere dempere en 1,6'en.

Jeg har selv hatt ambition i Audi A3 8L (den gamle) og nå i den nye. Og setene i disse bilene er mye bedre en de sofasetene i de andre. Hvis du vil bytte bil innen Audi familien ville jeg gått for en nye Audi A3 sportsback med 2.0TDi og DSG. Velg da en Ambiente som er "gubbebil" utgaven med cruisecontrol, båtinteriør etc. Og har kona problemer med dørene på den får du enten kjøpe en japsebil med flortynt stål i, eller sende kona på SATS.

Det du sier om at automatene til Audi er noe trege i avtrekkeren kan du lese om her . Men dette problemet er nok først og fremst på støre motorer, og helst diesel. A3'en min med manuelt er tilogmed "strøypet" i 1 gir. Men på nye Audier er det liten forskjell på tiptronic og multitronic. Nye A6'en har vel 7 trins automat. Men som sagt, DSG er vel den kassen du skal kjøpe om du skal ha en rask automat.

Hva med denne ?

Lykke til.

'05 Audi A6 S-Line

http://www.vwaudi-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider