Gå til innhold

frontsett til 2000..?

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe et frontsett på 5,25" som skal stå i en MB 190 e. Planen er å montere midbasser i sparkepanel foran dørene og diskanten i dashbordet. Dette frontsettet skal koste maks 2000. Til å begynne med skal det brukes på spilleren, men etterhvert skal det kjøpes inn en trekanaler fra Audison og en sub, mest sannsynlig Cadence UD 12. Spilleren som benyttes er en Pioneer på 4x50 w, kostet vel 4500 for 4 år siden, men dette blir kun midlertidig.

Derfor lurer jeg på om noen har forslag til et bra frontsett til denne prisen? Har selv sett litt på Morel Pulse, men finner ingen specs. Noen som har erfaringer med dette? Har Hertz et frontsett i denne prisklassen? Har hørt mye bra om dem så. Eventuelt Pioneer TS-13? Kom gjerne med forslag til elementer og hvor de kan skaffes. :)

Takk på forhånd

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag-Johansen: Slett noen meldinger slik at jeg får sendt deg en :)

Valget står nå stort sett imellom Morel Pulse 5 og Hertz HSK 130. Noen innvendinger?

Regner med at viss man bygger på med en Audison srx3 og en Cadence UD12 eller en 12" fra hertz får man et vellåtende og billig anlegg viss man gjør en skikkelig innstallasjon :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag-Johansen: Slett noen meldinger slik at jeg får sendt deg en :)

Valget står nå stort sett imellom Morel Pulse 5 og Hertz HSK 130. Noen innvendinger?

Regner med at viss man bygger på med en Audison srx3 og en Cadence UD12 eller en 12" fra hertz får man et vellåtende og billig anlegg viss man gjør en skikkelig innstallasjon :)

Ikke for å svare for Dag, men det er nok ingen vits å kontakte han vedrørende Hertz lenger, prøv heller å send Mr.SQ en PM eller mail, da det er han som importerer disse flotte høytalernt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pulse 5 i bilen min, er meget godt fornøyd, uten forsterkere mister du fort freq ned mot 46 hz.

settet er i forhold til prisen godt detaljert på alle toner over hele Freq spekteret til høytalerene.

her er de specsa som jeg har:

4 ohm

RMS 110 W

Peak 270 W

Sensitivity 90db

Frequency Response 46hz - 22000 hz

Et MEGET godt sett for 1900 kr :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pulse 5 i bilen min, er meget godt fornøyd, uten forsterkere mister du fort freq ned mot 46 hz.

settet er i forhold til prisen godt detaljert på alle toner over hele Freq spekteret til høytalerene.

her er de specsa som jeg har:

4 ohm

RMS 110 W

Peak 270 W

Sensitivity 90db

Frequency Response 46hz - 22000 hz

Et MEGET godt sett for 1900 kr :)

Mvh Erik

Tviler ikke på at det er bra, men Hertz HSK 130 er innkjøpt :) Blir forsterker og sub med tiden.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider