Gå til innhold

tåler ikke gass....

Ranger emnet


rx7beast

Anbefalte innlegg

hei lurte på o m noen kunne hjelpe meg...har en rx7 fd...som dør ved bånning av gassen,men når jeg trår på gassen sakte kutter den ikke ..

når den dør smeller det i potta, skulle nesten tro at det er bensinkutt, jeg vet ikke.

 

Heisann...

 

Høres bare ut som om den for altfor mye bensin....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lurte på o m noen kunne hjelpe meg...har en rx7 fd...som dør ved bånning av gassen,men når jeg trår på gassen sakte kutter den ikke ..

når den dør smeller det i potta, skulle nesten tro at det er bensinkutt, jeg vet ikke.

 

Gjør den det på alle turtall eller bare et spesielt turtall?

 

Og er det gjort noe med bilen?

 

Hvor i hedemark er det du bor. Jeg har en del erfaring ifra å skru på FD. Men er altid vanskelig å si hva en feil kan vere med lite informasjon. Litt mere hadde vert fint.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å få noen til å se på den.

 

Er et fåtall her i norge som kan noe om 3 generasjon RX7.

 

Jeg har skrudd en del på FD. Det beste hadde vert om du hadde kunnet vist bilen til noen som har skrud på FD en del før og som har vert borti mye feil. Kan vere noe simpelt.

 

Prøv en ting, ta av minus polen på bateriet og ha bremsepedalen inne i 30 sek, dette vill resette ECU'en, det kan hende den går i safe modus.

 

Prøv det først.

 

Har ikke noe med pluggene, da skulle den ha vert rar uansett trykk.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er 350hk i bilen så er det gjort myyyye med den,,

enten er motoren portet eller så er det uorginal turbo/turboer på den,

350hk på stock porter uten noe hel forjævlig med trykk er ganske usannsynlig,

og om det er originaølturboer så går de isåfall på havarigrensen,

tåler ikke mer enn max 15psi over det så blir de sinnsykt varme og dør

 

Dynopapirer??

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er 350hk i bilen så er det gjort myyyye med den,,

enten er motoren portet eller så er det uorginal turbo/turboer på den,

350hk på stock porter uten noe hel forjævlig med trykk er ganske usannsynlig,

og om det er originaølturboer så går de isåfall på havarigrensen,

tåler ikke mer enn max 15psi over det så blir de sinnsykt varme og dør

 

Dynopapirer??

 

Neida går det med orginal motor. Jeg benket 321hk på hjulene. Dvs ca 350 på svinghjulet. Dette var på 1 kg ladetrykk

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår