Gå til innhold

Gir dette frontsettet valuta for pengene?

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Har vurdert å kjøpe dette frontsettet, da jeg får en god pris på dette et sted. Det skal sitte i en A3 Sportback, og kravene til high fidelity er ikke store :hammer

Dette skal kun være et anlegg som skal spille godt i forhold til standard anlegget! Skal drives av en stromsterk (med tanke på sikring) forsterker på 2 x 80 watt rms!

Noen formeninger evt. andre forslag i SAMME PRISKLASSE! Begynner å se meg pent lei på forlsag som havner både en og to lapper over noe man ville forestilt seg å bruke med tanke på budsjett!

Håper på forståelse for dette :)

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg det dobbelte i penger og kjøp deg morel pulse 5 ;)

det er valuta for pengene.

Mvh Erik

Hei Erik!!

Er ikke meningen å henge deg ut personlig nå, men du fikk kanskje ikke med deg essensen i innlegget? Jeg var ikke interessert i å legge det dobbelte!! jeg spurte om dette frontsettet jeg hadde sett meg ut gav valuta for pengene, og om det evt var andre i samme prisklasse som ville være bedre?

Men takk for godt svar fra epifant!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mulig det er det!!

men vil det ikke legge en demper på lyden at det er coaxiale høyttalere? bare tenker at det må være en fordel å dele lyden mellom diskant og midbass i et frontsett? Blir jo veldig dumt dersom all lyden skal komme fra under bena dine? får jo ingen følelse av at de høyrere frekvensene kommer like godt frem da, som de lave.. (da de alltid finner en vei frem :))

eller er det bare jeg som tuller veldig her nå?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsehøyttalerne har vridbar diskant, ergo kan du mye godt få tilpassa lyden slik du vil ha den ;)

(sannhet med modifikasjoner, jeg vet, jeg vet, men det er iallefall store sjanser for et godt resultat også på denne måten)

En slik løsning vil nok være en fordel om du ikke vil legge altfor mye arbeid i montering og styr :)

Hør med Matador, han har førstehåndserfaring med denne type montering.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik!!

Er ikke meningen å henge deg ut personlig nå, men du fikk kanskje ikke med deg essensen i innlegget? Jeg var ikke interessert i å legge det dobbelte!! jeg spurte om dette frontsettet jeg hadde sett meg ut gav valuta for pengene, og om det evt var andre i samme prisklasse som ville være bedre?

Men takk for godt svar fra epifant!!

Mvh

var bare ment som et raskt innlegg, det er som jalla sa med vridbar diskant, selv drevet på en gammel pioneer spiller er dynamikken god og lydbildet klart, settet spiller ned til 46 hz kontra 71 hz som det du lurte på.

poenget mitt er at nothing comes cheap.

bedre å ha et sett som spiller bra en to halv dårlige.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med koaks-elementer er at all lyden kommer fra ca. samme plass. Fungerer bra om du kan montere dem på en god måte, men fungerer gjerne dårligere dersom du f.eks. vil beholde originalmonteringen. Ved å separere diskanten fra bass/mellomtone kan du plassere den høyere opp og på den måten "løfte" lydbildet. Faren er dog at diskanten KAN få for mye fokus, og at man kan få hull i lydbildet.

Hvor viktig det er for deg er en smakssak. Blir du ikke fornøyd med originalmontering finnes det alltid noen her inne som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider