Gå til innhold

Kappe fjærer

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Diablito

Å en ting til, dette er tillat i vårt vaboland

Det tror jeg ikke på...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg kappa to og en halv runde framme på min 240, og dette går helt fint å kjøre med bortsett fra dersom det er grusvei med veldig dype hjulspor, for da tar bunnplata nedi. Etter jeg kappa har jeg blitt mer forsiktig mer hvor jeg kjører, så da er det ikke noe problem av betydning. =)

Bilen ble ikke spesielt dårlig å kjøre, men så mye tøffere ut framme etter kappinga. Det eneste jeg måtte gjøre etter kappinga var å stille lysa oppover så de lyste på veien igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kappa nok på 244'n min..monster lav.. seff kappa mer forran enn bak.ser litt bedre ut med orntlig stuk på kjerra..

kjøpte senkefjører, (senker 4-5cm), men dette var for lite forran..kappa vel noen runder til..husker ikke.. poenget er som følger :

org. 240 fjær forran = 46cm høy..

min senkefjær etter kapp = 26cm

plastikken under motor'n og mitterste dempern tar i noen steder, men ikke så mange som man skulle tro..laveste punkt under motoren, men det har jo ikke noe å si sia dette er rett under forstilinga..

har org. dempere..og de bånner ikke..dessuten er det gummipute i bunn på fjørbeinet..så er ikke noe problem å senke 240 mye..eneste å huske på er å holde fjæra på plass på du slipper ned bilen, slikk at den legger seg der den skal i skåla på toppen i fjørbeinet..(siden den ikke blir rett etter kapp)..

:rolleyes:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider