Gå til innhold

smoooth ass

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

Jeg vil fylle igjen hullene etter VW-emblemet og Corrado-merket på Corradoen min. Jeg kan ikke sveise, og kjenner ingen som kan, men jeg er ganske god med glassfiber og sparkel. Kunne jeg få et ålreit resultat med dette? Noen gode tips for å få det pent / at det ikke sprekker opp?

Bilen ble omlakkert for 3 år siden. Vil man se en forskjell hvis jeg lakkerer de områdene omtalt ovenfor med spraybokser? Hvor mange lag med klarlakk er det vits i å legge på?

På forhånd takk!

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fylle igjen hullene etter VW-emblemet og Corrado-merket på Corradoen min. Jeg kan ikke sveise, og kjenner ingen som kan, men jeg er ganske god med glassfiber og sparkel. Kunne jeg få et ålreit resultat med dette? Noen gode tips for å få det pent / at det ikke sprekker opp?

Bilen ble omlakkert for 3 år siden. Vil man se en forskjell hvis jeg lakkerer de områdene omtalt ovenfor med spraybokser? Hvor mange lag med klarlakk er det vits i å legge på?

På forhånd takk!

du må tinne om du ikke vill att det skal synke og sprkke opp. du må jo uansett sparkle og grunning og fyller. om bilen er lakket for 3 år siden så er den vell ganske pen i lakken og hvorfor ødeegge dette med sprayboks?

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

Sorry.....

Kun sveising som duger.....

Ja du kan bruke tinn..... men vil du ha X killo i tillegg?? å kan du tinne???

Sparkel? Det vil nok bli små runde ringer der hullene har vært.....etter litt tid.

Spayboks??????????????? drunk

Har du ikke råd til å få det lakket så bør du spare noen måneder til så du har råd til å få lakket det ordentlig.....Ikke sant????

Spray boks = puke

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fjerne merke og sparkle, bare husk å pusse ned litt der du skal sparkle, og at flaten er rene, ellers slipper sparkelen tak etter en stund. Bruk grov sparkel først til å fulle opp hullet, slip så litt, og jevn ut med finsparkel. Puss ned med fint papir, og avslutt med våtslipe papir. Overflaten skal ikke kjennesBruk hvit gunning og så lakk over med samme type lakk som resten av bilen. Gjerne flere tynnelag. sørg for at det er herdet skikkelig før du begynner å polere lakken ut, slik at lakk skille forsvinner. Da blir det nesten ikke synlig.. (om ikke du har en rød bil som sola har plaget over mange år... hehe, da må du polere hele bilen, men den blir fort matt igjen)

Velger du å bruke tinn så må det pusses ned slik at du har 100% reint stål under, så vakses reint med syre. Dette for at det skal sitte. Tinn kan en pusse vekk med grov fil, for så å gå over til mere og mere fine filer, så til slutt må det som oftes fyller evt finsparkel.

Å begynne å sveise igjen et slikt hull kan bli ganske bra. Men da får du en sveis å pusse ned. Blir nok mere jobb, men en får ikke følsen av sparkel når en tar over det område hvor merke var før.

Å bruke glassfiber går nok det også. Bare du gjør slutt arbeidet bra så spiller det egentlig ikke så stor rolle hva du har fylt opp med...

_____________ :hammer HEHE

SORRY, leste ikke at det var emblem merkets hull som skulle tettes. Trodde det var et nedfelt emblem på panseret ol.. hehe.. Da funker nok sveis best. alt annet har en tendens til å løsne etter en tid..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sparkle det igjen hvis du sliper det bra der du skal også over med 60 papir for og få det groft nokk sånn at sparkelen får noe å gripe i. bruk glassfiber sparkel først også finsparkel. også sprøyter du fylle over alt du har sparklen også støver du med sort matt spray boks for når alt svarte er borte er den 100% slett også venter du 4 - 5 uker med og lakke noen ting også etter 4-5 uker støver du over met sort igjen og sliper med kloss logger det noe sort lakk igjen har det sekki og da legger du ny fyller hvis det er mye sparkler du. for når den har synki er det som en liten bulk bare. det var det broderen sa til meg. (han er lakkeren)

men det er ingen ting som er bedre en svising eller tin pga speller du igjen panseret litt hart vedder jeg på at det sprekker.

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider