kao Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Noen som vet om det er riktig at det skal være 155psi på den første og 170 på de 4 neste silynderen på en audi 2.3 20v ? Har hørt at det skal være slik, er dette fakta ? Jeg vet dette er på feil forum, men det er nesten ingen på audi forumet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Først og fremst - kompresjon måles på 30-40 grader varm motor. Gasspjeld fult åpent og alle pluggene ute ! Om du gjorde det slik og fremdeles får forskellige resultater har du mer slitasje på den ene sylinderen. Sjekk i en Haynes bok hva kompresjon din motor skal ha - og hvor mye avvik som tolereres. I grunnprinnsipp : en frisk motor med 10.0-1 i komp vil ligger på rundt 14 bar ved komptest. Usikker på hvor mange psi det bli ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 det er ikke min bil... en som jeg hadde tenkt å kjøpe. han påstår at det skal være slik pga. at det er mere kjøling på den første silynderen???? :hammer ???? den er gådd ca. 160.000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Noen som vet ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 1 bar = 12psi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hvis testen er tatt på rett måte er differansen mellom disse for stor. Finner ikke noe noen steder som tillsier at hans påstand er sann. Bilen skal ha ca 14 bar - det har du på de 4 andre - den ene har kun 12,9. Avviket som jeg fant gjalt turboversjonen av din bil - der var maks avvik 0,2 bar. Ergo er det noe galt med den første sylinderen. Men ville sjekket at alt var utført rett! Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomTei Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 1bar = 14,5psi Siter 1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 1bar = 14,5psi det har du selvfølgelig rett i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 dette er golf forum!! Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Først og fremst - kompresjon måles på 30-40 grader varm motor. Gasspjeld fult åpent og alle pluggene ute ! Om du gjorde det slik og fremdeles får forskellige resultater har du mer slitasje på den ene sylinderen. Sjekk i en Haynes bok hva kompresjon din motor skal ha - og hvor mye avvik som tolereres. I grunnprinnsipp : en frisk motor med 10.0-1 i komp vil ligger på rundt 14 bar ved komptest. Usikker på hvor mange psi det bli ... fra psi til bar så kan du gange med 0.069. et bar er 14.509... psi. feks 14 psi * 0,069 = 1 bar (ikke akkurat 1, for det mangler et par desimaler) fra bar til psi er det bare å dele på 0.069. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.