Gå til innhold

Polo GT

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tilbud om å kjøpe en polo gt rundt 85 modell (han husket ikke eksakt). Hvordan er denne? Noen som har no speks? Vekt? HK? NM?

 

Hadde også vært supert om noen hadde noen bilder av denne, så jeg kunne ha fått sett hvordan en slik ser ut.

 

Jeg får bilen for vrakpanten, og må skifte bremser og sveise kanaler, så det burde jo være en grei deal.

 

Er dette noe å gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Coupe veide 730 kg. Mulig GT veier litt mer. Alle GT av den årsmodellen skal ha 75 hk motoren med motorkorde GK.

 

1272 cc 11,0:1 i komp. Med kam og dobble weber DCOE 40 snakker vi 90-95 hk lett. Den nest beste NA Polo motoren å trimme.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Det er ikke fælt!!! Det er det tøffeste!!!!!

Det du har fått tilbud om er nesten garantert en coupe..

 

Geilheck, hehe..

 

Coupéen er fin da, foretrekker den go'skråe bakruten..

 

Hvis det er den vi snakker om.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pololars

Man får GT i både coupe, stv og sedan :)

 

Det var vel bare coupe frem til '87. Sedanen ble aldri kalt GT, men du fikk den 78 hk NZ motor uten kat i 2f utførelsen i de landene kat ikke var påbudt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel Polo er konge :D

 

Hadde en -77 mod engang. Med 0.9 l motor :eek:

 

Fikk den opp i 140. Men det var nedoverbakke og så lå jeg i dragsuget til en 325. Trodde motoren skulle hoppe ut når jeg slapp gassen i bunnen av bakken. (Nedoverbakken på Innfartsveien inn til Ålesund)

 

Fikk den for 2000 kroner og formaninger fra forrige eier at den heter "Otto".

Var klar beskjed fra hun forrige eier at kallte jeg den ikke for "Otto", fikk jeg ikke kjøpe den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Hø? er forskjellen på NZ motor med og uten katt 23hk??

 

Ja det er det. Er vel mer enn bare katalysator som er forskjellen. Mulig det er en 3F motor med digijet, uten kat som blir kalt NZ

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

gammel Polo er konge :D

 

Hadde en -77 mod engang. Med 0.9 l motor :eek:

 

Fikk den opp i 140. Men det var nedoverbakke og så lå jeg i dragsuget til en 325. Trodde motoren skulle hoppe ut når jeg slapp gassen i bunnen av bakken. (Nedoverbakken på Innfartsveien inn til Ålesund)

 

Fikk den for 2000 kroner og formaninger fra forrige eier at den heter "Otto".

Var klar beskjed fra hun forrige eier at kallte jeg den ikke for "Otto", fikk jeg ikke kjøpe den :D

 

140? det er jo bare 30km\t fortere en jeg klarte med pidda:D

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også fælt på hva som er forskjellen på disse 1.3L motora.

Har en golf med 1.3i og 55hk(Digijet)selv og den er ikke akkurat sprek....

Er det 11:1 i komp på 75hk motoren?

Er hvertfall bare 9.5:1 på 55hk min.

 

Kjeda meg litt i garasjen i dag, og før jeg viste ordet av det hadde jeg sveisa ett rør og lagd flenser slik at jag får montert turbo til orginal ekosmanifolden....etter ett par runder i rotekassa fant jeg en adapter man skrur inn i hullet til oljetrykk-bryter og tilhørende stålomspunnen slange for oljetilførsel til turbo. Var jaggu uttak på det adapteret til oljetrykk bryteren også -kjekt.

3stk turboer i forskjellig størrelse hadde jeg å - 1 knøtte KKK mener det sto K03 på den, 1 garret gt20 og en KKK til som var litt større enn garret gt20`n (kompressordelen på "store" KKK`n er rundt T3 størrelse men endel mindre turbin del)

Man får se hva morgendagen bringer......;)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Lurer også fælt på hva som er forskjellen på disse 1.3L motora.

Har en golf med 1.3i og 55hk(Digijet)selv og den er ikke akkurat sprek....

Er det 11:1 i komp på 75hk motoren?

Er hvertfall bare 9.5:1 på 55hk min.

 

Kjeda meg litt i garasjen i dag, og før jeg viste ordet av det hadde jeg sveisa ett rør og lagd flenser slik at jag får montert turbo til orginal ekosmanifolden....etter ett par runder i rotekassa fant jeg en adapter man skrur inn i hullet til oljetrykk-bryter og tilhørende stålomspunnen slange for oljetilførsel til turbo. Var jaggu uttak på det adapteret til oljetrykk bryteren også -kjekt.

3stk turboer i forskjellig størrelse hadde jeg å - 1 knøtte KKK mener det sto K03 på den, 1 garret gt22 og en KKK til som var litt større enn garret gt22`n (kompressordelen på "store" KKK`n er rundt T3 størrelse men endel mindre turbin del)

Man får se hva morgendagen bringer......;)

 

Det er to GT motorer, GK og 3F. GK er av den gamle typen med solide løftere og forgasser. 3F har Digifant insprut, hydrauliske løftere og 10,0:1 i komp. Forskjellen mellom 3F og NZ er kompresjon og at NZ ikke har bankesensor.

 

 

Vil ikke anbefale å sette turbo på NZ, ikke uten datasprut, G40 stempler, G40 eller diesel veiv og G40 ventiler. NZ delene er ikke bygd for å tåle dette. Sett i en Schrick 268 kam og KN filter i orginal luftfilterboks. Da har du litt over 80hk. Chip er ikke nødvendig.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for infoen!

Men så lenge jeg har en motor til liggende er det ikke så nøye om motoren vandrer heden:)

Kommer uansett ikke å lade mer enn ca 0,3Bar med intercooler så den holder sikkert litt. Skal bruke ladetrykk styrt bensintrykk-regulator+evt tilleggsinnsprut.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår