Gå til innhold

Erfaringer med montering av diskanter i A-stolpe

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Er jo en kjent sak at både Audi og Volkswagen har sine orginale diskanter polassert i a-stolpen. Lurte på om det var noen som hadde erfaringer med hvordan man monterer nye diskanter i disse. Tenker da spesialt på:

1) Hvordan demontere diskantdeksel som sitter utenpå?

2) Hvordna feste den nye?

3) Hvordan trekke opp nye ledninger mellom mellomtonen i døra, og diskanten i a-stolpen?

Takker for gode svar..

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Aner ikke...

2) ...ikke det heller

3) Behold de originale ledningene du. Arbeidet med å bytte dem ut står ikke i stil til hvor mye forskjell du vil høre. Dersom du ikke er en av dem som elsker å stresse da.. *plystre og se en annen vei*

1) Da er vi to

2) Noen andre som vil være med å ikke vite?

3) Ikke dumt det du sier der. Gjør det jeg.. Skal gjøres minst mulig vanskelig dette så..!!

Hvis noen vil glede meg med svar på 1 og 2 så er det bare hyggelig det!!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl er jeg litt av typen som ikke er redd for å prøve nye ting og dermed:

1: Det er jo ikke værre enn at en bryter seg på og prøver å lirke ut dekslene.

Går ikke det så ring en VAG-forhandler eller legg inn noe på et forum. (der gikk jeg i baret gitt doh).

2: De fleste nye diskanter er større enn originalrælet, ergo må en modde og utvide litt. Etter endt kutting og modding tar en frem limpistolen og limer fast koppen som følger med, stapper inn diskanten og hey!

3: Det er sikkert en form for delefilter på originalledningene, dette bør kanskje fjernes. Eller det kan være det er montert på selve diskanten.

Thee who have ogled such thing knows. Er jo etpar som har dissekert nye Audier her inne som vet dette vil jeg tro.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en kjent sak at både Audi og Volkswagen har sine orginale diskanter polassert i a-stolpen. Lurte på om det var noen som hadde erfaringer med hvordan man monterer nye diskanter i disse. Tenker da spesialt på:

3) Hvordan trekke opp nye ledninger mellom mellomtonen i døra, og diskanten i a-stolpen?

Takker for gode svar..

Mvh

1) mener du må ha av hele dekslet men du bør se litt på det.

2) de nye er ganske sikkert større, så du må "frese" opp hullet litt, bruk std. innfelbart hus, hvor det følger med klips/skrue for å feste det fra baksiden.

3) løsn alle strips til den orginale ledningen, strekk den så langt opp du kan, teip fast ny kabel (ved a stolpen hvor diskanten skal sitte) Og trekk i std. kabelen fra undersiden av dashbordet. Og så vidre til forsterker/spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette gjelder Golf 4 så har du svarene her:

SVAR: Dekselet kan ikke tas av fra utsiden. Dørtrekket må av slik at du kommer til fra baksiden.

SVAR: Smeltelim, etter at du har frest ut et større hull...

SVAR: ......

Håper dette gjelder de to siste versjonene av Golf ellers så er jeg nok på bærtur... igjen...

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider