Gå til innhold

Trenger veldig råd angående ulyd

Ranger emnet

Jeanett

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å forklare men jeg får prøve så godt jeg kan..

I min bil så har jeg i sommer fått en ulyd. I begynnelsen kunne jeg høre lyden litt når jeg kjørte rett fremover, men nå har det gått over til å begynne når jeg svinger. Dette er når jeg svinger til venstre, tror jeg, uten å si dette med sikkerhet. Det begynner gjerne med den knekkelyden når jeg svinger men holder fortsatt litt på når jeg da retter opp bilen og så begynner den andre lyden.

Når jeg begynner å svinge så kommer det en slags "knekkelyd"..jeg hører først et par/tre knekk så kommer det en annen lyd...En dag jeg kjørte (kjørte da rett frem) kom det en lyd som minnet veldig om saging (faktisk)...hørtes ut som noen som sagde et eller annet, og dette hørtes veldig høyt og tydelig...dette varte en liten stund og så stoppet det plutselig. Det er denne lyden som også kommer når jeg svinger men den varer ikke så lenge og er ikke så høy som denne ene gangen.

Har hatt bilen hos en som har undersøkt den, men har ikke funnet noe galt. Må også legge til at dette skjer (tror jeg), nesten bare når jeg har en person til med i bilen på passasjersiden. Kan ikke helt huske at jeg har hørt den når jeg har kjørt alene.

Må også sies at jeg senket bilen før sommeren, og hadde ikke dette problemet før senk, men denne lyden kom heller ikke rett etter jeg senket, kanskje et par måneder etter. Har heller ikke hatt hjulstillingkontroll, har bestilt dette.

Kan noen vær så snill og hjelpe meg med hva dette er, er viktig for meg å finne ut av dette. Når denne lyden kommer er det uholdbart å høre på, høres ut som noe som er virkelig galt.

På forhånd takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett bilen inn til en som kan bil så finner han/hun det fort ut ekke vanskli og finne ut om det er drivledd eller hjullager som har gådt

Men kan man finne det ut bare ved å glane på det liksom? For han hadde jo bilen min i 2 dager.. og kjørte den og sånt.. og da kom jo selvfølgelig ikke lyden en eneste gang...da kjørte han alene...han tror jo at jeg er koko siden at jeg klager over den lyden som han aaaldri hører... og han er meget flink når det gjelder bil så jeg skjønner ingenting.

Derfor hadde jeg håpet at noen kanskje hadde vært borti noe slikt før...særlig den "sagelyden" var så spesiell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hbvis det er en som har peil på bil så veit han at slike feil "aldri" kommer frem når man skal finne feil, ta en prøvetur der DU kjører bile med en som HAR peil.

Det er så typisk..mange ganger har jeg og han kjørt for å høre og svinga og styra som gale for å fremprovosere, men bare hørt en sånn svak lyd som høres ut som litt subbing nesten når jeg svinger.. Men når det virkelig setter i gang så blir jeg nesten redd for det høres slett ikke bra ut.

Vi har hatt den oppe på bukker en hel dag og styra og ordna.. Han har blant annet skiftet noen drivaksler og slikt for meg for lenge siden. Men husker ikke helt hva som er skiftet og ikke skiftet.. men den gangen jeg hadde helt gåen drivaksel så hadde bilen en helt annen oppførsel enn nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal banne på at det er ytre drivledd som er gåent.. sjekk om "sokken" rundt leddet er sprekt... da er sjansen 10 ganger så stor for at det er drivledda... men kan gå istykker fordi da

btw. når denne lyden oppstår.. sving og trå inn clutchen.. blir det borte da.. så ER det drivledda ;)

eller det kan være kassa.. men er nok drivledda

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal banne på at det er ytre drivledd som er gåent.. sjekk om "sokken" rundt leddet er sprekt... da er sjansen 10 ganger så stor for at det er drivledda... men kan gå istykker fordi da

btw. når denne lyden oppstår.. sving og trå inn clutchen.. blir det borte da.. så ER det drivledda ;)

eller det kan være kassa.. men er nok drivledda

drivledd, drivaksel, drivknute....for meg umulig å forstå seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider