Gå til innhold

Radar

Ranger emnet

alcapaal

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på radar og laser? hvordan fungerer radaren?

Har fått taki meg en slik radar varsler og lurer litt på hvordan den fungerer.

Eer en whistler.

Erfaringer med disse?

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. okey. man har hørt at den fungerer dårlig på laser.

Men de må "skyte" deg med radar også?! eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så setter man vel radaren langs veien og da sender den ut signaler sånn at alle biler som kjører forbi blir målt. Radaren sender bølger som sprer seg ut over et større område, sånn at signalene lett oppfattes av en radarvarsler. Med laseren så må de "skyte" på hver enkelt bil. Når du blir skutt med laseren og laservarsleren hyler er det allerede for sent. Eneste er vel at du kan være heldig sånn at hvis de skyter f.eks bilen foran deg så "bommer" liksom strålen litt på bilen foran og varsleren uler hos deg. Er ikke sikker på at dette stemmer. Kan vel si at radarvarsler kan være veldig nyttig, mens en laservarsler stort sett bare forteller deg at du har blitt tatt. Skal du unngå å bli tatt av laser bør man vel ha en jammer. Den skal vel gjøre slik at politiet får error i laseren sin tror jeg.

Kan ikke garantere at noe av dette er riktig men det er sånn jeg har forstått det. Kan hvertfall si at laservarsleren min hyla som faen når jeg ble tatt. Bremsa som faen med en gang men bot ble det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så setter man vel radaren langs veien og da sender den ut signaler sånn at alle biler som kjører forbi blir målt. Radaren sender bølger som sprer seg ut over et større område, sånn at signalene lett oppfattes av en radarvarsler. Med laseren så må de "skyte" på hver enkelt bil. Når du blir skutt med laseren og laservarsleren hyler er det allerede for sent. Eneste er vel at du kan være heldig sånn at hvis de skyter f.eks bilen foran deg så "bommer" liksom strålen litt på bilen foran og varsleren uler hos deg. Er ikke sikker på at dette stemmer. Kan vel si at radarvarsler kan være veldig nyttig, mens en laservarsler stort sett bare forteller deg at du har blitt tatt. Skal du unngå å bli tatt av laser bør man vel ha en jammer. Den skal vel gjøre slik at politiet får error i laseren sin tror jeg.

Kan ikke garantere at noe av dette er riktig men det er sånn jeg har forstått det. Kan hvertfall si at laservarsleren min hyla som faen når jeg ble tatt. Bremsa som faen med en gang men bot ble det! :(

Jammern er vel ulovlig som bare F........da

Etter det jeg har erfart å hørt da......

De er vel ikke akkurat billige heller da,,,,,

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må legge opp jammer sjult..og med sjult LETT måteå få skrudd'n av..da _kan_ du være heldig..

søsknbarnet mitt ble tatt med vanlig varsler..da tok de varsleren pluss 3.500,- i bot.. sure penger..

Fikk vedkommede noe på rullebladet også? Trodde man fikk seg en skitten flekk på rullebladet hvis man ble tatt med slikt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radar er nesten helt borte nå..men en radar varsler, måler laser og..og om du ikke har en skikkelig jallavarsler, føler den laserstråla i lufta..og du får beskjed når de skyter langt forran deg..

skulle vistnok være testvinner en eller annen plass. Men når de har skutt deg er det jo alleredet forsent :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider