Gå til innhold

Kjøp av S3

Ranger emnet

spiffo

Anbefalte innlegg

Et par spørsmål til, er ikke medlem av VW Audi klubben så prøver meg her.

Hvoran er dette Haldex systemet? Er jo ikke konstant 4WD slik som Quattro? Men skal vel kunne justeres til 50/50 med en Haldex kontroller? Sliter dette ekstra på drivverket?

Hva er motorkoden på de ulike S3 motorene?

Og hvilken chip og eksos anbefales til disse bilene? Finnes jo mye "jalla" greier på markedet.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et par spørsmål til, er ikke medlem av VW Audi klubben så prøver meg her.

Hvoran er dette Haldex systemet? Er jo ikke konstant 4WD slik som Quattro? Men skal vel kunne justeres til 50/50 med en Haldex kontroller? Sliter dette ekstra på drivverket?

Hva er motorkoden på de ulike S3 motorene?

Og hvilken chip og eksos anbefales til disse bilene? Finnes jo mye "jalla" greier på markedet.

Haldex på s3 slår over til 4x4 med en gang et hjul spinner. Det er ikke snakk om mange tiendelene heller, så du kan ha det mye morro med haldex. Man får haldex controller også ja, jeg vurderte å kjøpe det selv, men fant ut at man egentlig ikke trenger dette. Har jo aldri hatt det selv, men har hørt at om man bytter haldex olje og slikt så skal det vel fungere bra.

Jeg har hatt MTM chip og eksos, det var jeg veldig fornøyd med hvertfall. Har hatt en S3 med ukjent merke chip, fungerte bra den også. Så kjøper du MTM e.l så vet man hvertfall hva man får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er motorbetegnelsen lik på både 210 hk og 225 kh 1,8T motorene?

Betegnelsen på karossereiet er vel 8L for både A3 og S3 fra 1999 til 2003.

Fant dette på et engelsk forum:

154 kW (210 bhp) Engines in S3

APY

Date: 11/98 - 09/00

Drive: Haldex 4WD

Emission: VVT (mechanical), EU3

Throttle: drive-by-wire

Injectors: big

Turbo: K04

Gearbox: ? (6-speed)

AMK

Date: 09/00 - 04/02

Emission: VVT, EU3

165 kW (225 bhp) Engines in S3

BAM

Date: 08/01 - 05/02

Emission: VVT (check), EU3

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du det S3 blir du garantert en lykkelig eier.

Bare sørg for at du kjøper 2001 eller nyere, facelift lyktene er pene. Pluss at det er kjekt med koppholder.. ;)

veldig kjett uten kobbholder:p

hadde aldri trodd dt var dt jeg kom til å savne;p

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider