Gå til innhold

Mazda eller Toyota? Hjelp!

Ranger emnet

VeilSide

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i ett dilemma her. Skal ha meg lekebil og vet ikke helt hvilken jeg skal velge. Det står mellom disse to modellene her :

rx7.jpg VS chaser.jpg

For de som ikke helt veit hvilke biler det er snakk om så er den første en 93-mod Rx7 Type-R og den andre en 98 Chaser 4HT Tourer V. Jeg skal ha en av disse (ikke akkuratt en av DISSE 2 men enten en Chaser eller Rx7 Type-R.)

Trenger litt hjelp til info om disse 2 bilene/merkene/modellene. Hva er fordeler/ulemper? Har ikke den store tro på at folk har allverdens med teknisk kjennskap til hvordan en Chaser er og delene som den består av men om noen veit noe så hyl ut. Kanskje endel deler fra Supra passer på Chaser?

Jeg har tenkt å bruke bilen aktivt. Vil ikke la den stå i garasjen og la den være der. Plastikk skal på. Helst i bøtter og spann. Innlegg som "haha japse er dritt" har ingenting her å gjøre. Jeg skal ha en av disse 2 men veit ikke hvilken. Eller ... jeg skal jo ha begge men hvilken skal jeg kjøpe i år?

Takker for all hjelp jeg kan få ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vær orginal ...

ta en chaser

Tenk på det slik .. Begge bilene har vist seg innenfor diverse felt..

og sånn sett er RX-7en best.. men jo mer dy presser jo oftere må du "pusseopp" motoren....

og hvor mange tusen rx-7 finnes det ikke allerede i landet?

Familie racer FTW!!

EDIR: hvor får du 4liter fra? og etter 98 er chaser singelturbo

EDIT2: Fler enn meg som nå fikk "norske byggeklosser" på hodet? :P "MAZDA TOYOTA"

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg faktisk aldri sett Chaser'n, men må si at den var fet=)

dessuten så begynner det å komme endel rx7'er her i norge, hadde kanskje vært litt morsomt med noe ikke alle andre har?

nå er jo Chaser'n forholdsvis ny, i forhold til rx7'n, å det er jo positivt også..

begge er jo japanske, derfor skal de jo i utgangspunktet være greie å ha med å gjøre.. men jeg er ingen ekspert på de=p

Chaser'n var tøff, noen specs på den?

Lykke til=)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den (Chaser og Soarer) har en 2,5liters Rekke6 .. en mindre og mer seriøst bygget motor en den som sitter i Supra ..

Soarer har en NA 4liters V8

ingen japser har kommet med en V8 med turbo

Rask Motorspec på Chaser

2,5liter rekke6 Twinturbo (singel turbo etter 98) (Twinutgaven er parralell :/ )

280++hester (Ingen vet hvor mye det egentlig er..men er mer enn 280)

385Nm (sikkert mer.. hvem vet)

Vekt: 1480kg (manuell)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg tenker på er deletilgang. Om f.eks frontruta brester på Chaseren så gidder jeg ikke vente i ett halvt år før jeg kan kjøre den igjen. Er slikt som kommer til å være avgjørende på hva jeg kjøper meg. Har ligget i harbarket sparemodus siden mai og NÅ kan jeg endelig unne meg å kjøpe meg ett rent leketøy. Slipper også å selge bruksbilen også :P

"Camry Turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke planer om skilt på bilen (samme hvilken det blir) med det første. Har bare lyst å ha og har funnet ut av vil en ha så kjøper en bare. Kommer ingen vei med å bare sitte å sture :P

Når jeg kjøper Rx så skal jeg jo ha skilt på den etterhvert men det er ikke pri 1. Noen som forresten veit om Chaser kan få skilter uten å måtte streve i flere år?

"Camry Turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg tenker på er deletilgang. Om f.eks frontruta brester på Chaseren så gidder jeg ikke vente i ett halvt år før jeg kan kjøre den igjen. Er slikt som kommer til å være avgjørende på hva jeg kjøper meg. Har ligget i harbarket sparemodus siden mai og NÅ kan jeg endelig unne meg å kjøpe meg ett rent leketøy. Slipper også å selge bruksbilen også :P

Finnes jo nok endel Chasere i England... Bruktimportert...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider