Carpo Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Tenkte jeg skull ta en motorvask i nærmeste framtid! Men vil gjerne høre hvordan folk her gjør det! Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sons of haukeli Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Har ikke peiling på dette med motorvask teknikker. men for all del ikke vask den når den er varm! wtf? Siter Biler: Nissan primera 97` Med styling Nissan laurel 89` 2,8l diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 sprøyter på avfetting. lar det trekke en liten stund (10-15 min) så spyler jeg av med steamer, er jeg ikke fornøyd gjør jeg det igjen. så tilslutt går du over og fjærner vann fra farlige steder. og om bilen går ujevnt når du starter kan du blåse vekk vannet fra tennplugg kablene og inni fordeleren etc. =) det meste fordamper når bilen blir varm Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 anbefaler å ikke bruke noe høytrykspyler i motorommet, er mange som gjør det og har gjort det selv. helst ta en liten splast pose over fordeleren så det ikke blir så mye kødd etterpå. ta på sterk avfetting rundt om og la det ligge i 20 minutter, gnikke med svamp i alle kroker og vinkler. blir nok kjempe fint. spyl ikke direkte på elektriste ting. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 høytrykkspyler må til for å få det rent. men bruk vett Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Når man bruker avfetting bruker det gjerne å bli ganske matt overalt, jeg bruker å avfette med Shell avfettingsmix (skjønner ikke att noe så effektivt er lov å selge), så vente en liten stund, etterpå spyler jeg av med en kraftig 3/4" spyleslange med godt trykk og mye vannmengde og et godt spylemunnstykke. Gjentar dette helt til alt er avfettet og tar til slutt en runde med vanlig bilshampo og svamp for å få opp glansen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 J dekker over "utsatte" deler med en plastikk-pose, også sprayer j på avfetting og lar det virke en stund... deretter bruker j en vanlig hage-slange med greit trykk på og et bra munnstykke og spyler rent... gjentar dette opp til flere ganger for å oppnå full effekt ved motorvasken... tilslutt avslutter j med en "glansvask" for å få det litt mer blankt i igjen... lar det stå og tørke i noen minutter etter vask, så napper j av plughetter og blåser de tørre samt at j fjerner plastikken fra de tildekket delene... bilen starter og går uten problemer hver gang etter motorvask...!:) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg bruker å la motoren gå på tomgang lenge etterpå så alt tørker, stopper den ikke før trekket på innsida av pansret er tørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Hvorfor er folk så opptatte av denne motorvasken? Selv gjør jeg det MINST mulig.... DVS. til nå ingen ganger! Tørker av med tørt papir der det trengs hvis det trengs ellers sørger jeg bare for å ha tette pakninger over alt slik at jeg slipper. For det er jo som nok de fleste er klar over, ikke så bra for ganske masse av komponentene i motorommet å få diverse løsemiddler og vann over alt på seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Liker å holde motorrommet rent og i topp stand jeg, Så mye triveligere å skru på osv. Også ser det mye finere ut, renslighet er jo viktig om det skal gjøres noe inngrep der. Men om man skal kjøpe en bil er det greit om det ikke er vasket på noen år, da ser man tydelig om det er noen lekasjer e.l. På 960ien var det ikke tatt motorvask på 8 år da jeg kjøpte den, den forrige eieren var av samme oppfattning som deg, og det synes jeg var greit, men det er ikke min stil. Denne bilen er såpass tett att det ikke kommer så mye dritt opp heller da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg