Gå til innhold

Oppgradere stereoen i min E46 Touring

Ranger emnet

Blaa

Anbefalte innlegg

Har gått fra en E46 sedan med H/K anlegget, til en E46 Touring med standard anlegget til BMW. Det ble en liten nedtur... angry

Har bestile ICE->Link så jeg får koblet iPod opp mot BMW Business radioen, denne kobles på cd-vekslerinngangen.

Men saken er den at jeg muligens planlegger å oppgradere bytte høyttalerne i bilen og legge til en forsterker og sub.

Ønsker bare en forsterker 5/6-kanalers, og en 10" sub. Ønsker å lage dette så 'stealth' som mulig med basskasse i reservehjulsbrønnen. Håper at det er plass til forsterkeren der også selv om det ikke er mye kjøling der. Skal ikke ha noe kongeanlegg.

Noen som kan hjelpe meg med linker eller tips på hvordan lage basskasse i reservehjulsbrønnen??

Forslag til komponenter mottas også med takk..

Forsterkeren bør være 5/6 kanalers. hvorfor lyd bak spør dere? Vel jeg vet egentlig ikke men vil bare ha det, selv om det kan ødlegge litt stereoperpektivet ved førerposisjonen. Den MÅ ha highlevel input, da jeg vil fortsette å benytte meg av BMW Business enheten min, stealth ikke sant.

Frontsett: 5.25" med 1" diskant

Bakhøyttaler: 6.5"

Subwoofer: 10"

Det jeg har sett på er

Forsterker: DLS CA551 (4x50W + 1x150) til 3995,-

Frontsett: DLS C5 (50W RMS) til 1095,-

Bakhøyttaler: DLS 226 (50W RMS) til 695,-

Subwoofer: DLS OA10 (180W RMS) til 1250,-

Prisene er hentet fra DLS.se, må ikke overstige 7000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at et slikt prosjekt medfører rimelig mye demontering av dørpaneler, seter og diverse sidevegger, håper jeg å få gjort unna alt med en gang. Selvsagt det en kunne gjøre er å bare kjøpe et frontsett og bytte ut mellomtone og diskant og bruke forsterkeren i spilleren.

Men når jeg begynner med forsterker så vil jeg gjerne fullføre med alt på en gang. Ellers blir det til at en må ha det opp igjen og gjøre samme jobben flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at du kan få bedre valuta for pengene ved å kjøpe andre komponenter enn et rent DLS-oppsett, selv om jeg strengt tatt tviler på at du vil bli skuffet om du går for oppsettet du selv nevnte :)

Skal se om jeg kan finne noe jeg mener er bedre til ca. samme pris. Jeg går ut fra at du gjerne vil kjøpe alt fra sammen forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider