Gå til innhold

Da var 960 parkert og jeg har kjøpt vinterbil

Ranger emnet

tohola

Anbefalte innlegg

Da er 960ien parkert for vinteren og jeg har kjøpt meg en 740GL som vinterbil, slik ser den ut rett etter jeg hadde kjøpt den, eneste jeg har gjort her er http://www.streetcars.no merke i bakruta. Nå er det 15" alu med Hakka 4 på den og 2 rally 3000 i fronten. Bilder kommer.

viewpic.asp?id=36578

Stor bulk i ei bakdør, men den skal byttes

viewpic.asp?id=36577

En del småbulker i bagasjeluka, enten skal jeg bytte den eller rette den opp.

viewpic.asp?id=36576

Ellers er bilen helt std GL med B230A, kjørte 90 mil med full bagasje og 4 pers = 1.75tonn, jeg sier bare en gang stor motor alltid stor motor.

Jeg skulle ha en bil jeg kune gi fan i bestemte jeg meg for, men det klarer jeg vel ikke denne gangen eller, så regner med den blir oppshina og lakkert iløpet av vinteren. Noen fargeforslag?? Ikke metalic kun solide farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha litt å gjøre når jeg er i Kongsberg å, så eg tenki å rett litt bulka å jerra grunnarbeid her å lakker den når jeg kommer hjem til jul.

960ien står oppe i trøndelag i vinter så det blir ikke så mye gjort i vinter, skal se om jeg får tid til å gjøre noe i jula. Men regner med at det blir noe annet småtteri da. Men ferie er noe stress, helt utslått etter høstferien nå.

Tenker å bytte motor og interiør til sommeren, men jeg må vel prioritere en av delene. Interiørbytte passer egentlig litt mer til en students lommebok. Men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo grei ut den, noen som har lyst til å fortelle hvordan de er på vinteren når det er GLATT?

Fremkommelighet ? vet at det har mye med dekk og gjøre, men nå tenker jeg på bilen.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlis: Kjempefin å sladde med på snøen og isen :D hehehe

Grattis Torgeir! finn fram bengalakken a', så tar vi lakkinga en kvell :D hehehe. Jeg hadde ikke giddi å lakka den, men du må jo øve deg, så du blir proff :) Er jo skikkelig morro med ny farge da :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlis: Kjempefin å sladde med på snøen og isen :D hehehe

Er fullstendig klar over det jah :D

Tenkte helst på fremkommelighet, opp GLATTE bakker osv ikke minst ned bakker?veggrep?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlis 740 med Hakkapelita 4 er en god vinterbil som sitter så godt att den nesten er vanskelig å leke seg med. Hadde samme dekkene på TiCen jeg hadde og var fornøyd med dem, men halvslitte gamle piggfridekk som jeg hadde første sesongen kna ikke anbefales. Så dekken har veldig my å si.

Burnproof Tror jeg har en lakkeringsykdom, har lakkert alle bruksbilene jeg har hatt. Klarer ikke synet av dårlig lakk, hehe.

Nox Ser ikke bort fra att jeg er intressert i disse delene, sjekk de opp du.

Sånn ser den forresten ut nå:

viewpic.asp?id=36609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarlis 740 med Hakkapelita 4 er en god vinterbil som sitter så godt att den nesten er vanskelig å leke seg med. Hadde samme dekkene på TiCen jeg hadde og var fornøyd med dem, men halvslitte gamle piggfridekk som jeg hadde første sesongen kna ikke anbefales. Så dekken har veldig my å si.

Burnproof Tror jeg har en lakkeringsykdom, har lakkert alle bruksbilene jeg har hatt. Klarer ikke synet av dårlig lakk, hehe.

Nox Ser ikke bort fra att jeg er intressert i disse delene, sjekk de opp du.

Sånn ser den forresten ut nå:

viewpic.asp?id=36609

Jeg har og en annen sykdom; jeg klarer ikke synet av rust! sandblåsing, sveising og påføring av forskjellige midler, corroless og masse sånn "jävla shit" :D Du kan lakke, så tar jeg rusta, hehehehe :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å snikonvertere bilen nå, bruke gul kork gasser, T3 turbo, B230A blokk, skal ikke ha så mye trykk så jeg skal ikke senke kompen. Har alt liggende, tenninga er eneste jeg lurer litt på nå.

Etter å ha kjørt med 200hk+ i 2.5 år så er det ikke enkelt å sette seg inn i en slapp 116hk'er.

Hvis det ikke blir det en Weber 32/36, som jeg også har liggende, men må finne et innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider