Gå til innhold

Hvordan få blinklys til å lyse hele tiden?

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Dette er jeg stor fanatiker va selv!!

Få tak i en pæresokkel med dobble poler, så tilpasser du den i den orginale blinklyktboksen din, så kobler du opp 21wattern til blinklyset og 5wattern til parklyset..vips har du det gjort!

Dette gjør jeg selv i hver bil jeg har..pent;)

eller så kan du borre hull i blinklys-reflektoren, smette en liten parkpæresokkel der, og koble rett på praklyset ditt, diodepære er fint å bruke der;)

PST: du må nesten ha anna pære, evt en dobbelsokla, så du ikke får en 21watts gul-lysende pære i blinlyset ditt, da blir du fortere stoppa! for det blinder!;)

Good luck, have fun!!

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott svar gsi...

fattern er elektrikker og ville gjøre det på en litt anderledes måte! metoden inneholdt motstander, releer osv osv..

jeg hadde ikke gul pære i lykta. bare en gul plomme som er borte, så nå blinker det hvitt.. 21w.. Synes det hadde vært fint med 21w som lyste hele tiden egentlig.. sammen med tåkelys :) Vel.. jeg prøver meg frem hvertfall!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott svar gsi...

fattern er elektrikker og ville gjøre det på en litt anderledes måte! metoden inneholdt motstander, releer osv osv..

jeg hadde ikke gul pære i lykta. bare en gul plomme som er borte, så nå blinker det hvitt.. 21w.. Synes det hadde vært fint med 21w som lyste hele tiden egentlig.. sammen med tåkelys :) Vel.. jeg prøver meg frem hvertfall!

Au...ja..det tenkte jeg ikke på..

På min passat har jeg samma prob..gul plomme bare, med hvit pære, så der putter jeg inn en glass-sokkel pæreholder inn..så får jeg tak i gul diode fra http://www.dioder.no som kobles opp på parklyset, trenger ingen relee eller motstand når det bare er snakk om ei 5watts parkpære;) aldri hendt noe til meg hvertfall;)

Gl-Hf ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott svar gsi...

Begynner å blri dritt lei alle som kjører med tåkelys foran om kvelden.

Det blender!!

Det er en grunn for at det ikke er lov å kjøre med tåkelys om kvelden, når det ikke er tåke

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er jeg stor fanatiker va selv!!

Få tak i en pæresokkel med dobble poler, så tilpasser du den i den orginale blinklyktboksen din, så kobler du opp 21wattern til blinklyset og 5wattern til parklyset..vips har du det gjort!

Dette gjør jeg selv i hver bil jeg har..pent;)

eller så kan du borre hull i blinklys-reflektoren, smette en liten parkpæresokkel der, og koble rett på praklyset ditt, diodepære er fint å bruke der;)

PST: du må nesten ha anna pære, evt en dobbelsokla, så du ikke får en 21watts gul-lysende pære i blinlyset ditt, da blir du fortere stoppa! for det blinder!;)

Good luck, have fun!!

Jeg har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å blri dritt lei alle som kjører med tåkelys foran om kvelden.

Det blender!!

Det er en grunn for at det ikke er lov å kjøre med tåkelys om kvelden, når det ikke er tåke

Nah.. er ikke helt enig der. man blir ikke blendet av tåkelys/spredere/dimljus... Det er laget for å lyse ca 10-20 meter forran bilen, ikke mer. da har de du har møtt hatt fjernlys lamper, og ikke tåkelys lamper.

Det er lov med park/tåke.

Det er ikke lov med kjørelys/tåkelys

Kixx: Jeg skjønner hva du mener.. ganske smart, men da lyser vel alle blinklysa på bilen? jeg vil jo bare ha de to fremste til å lyse!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah.. er ikke helt enig der. man blir ikke blendet av tåkelys/spredere/dimljus... Det er laget for å lyse ca 10-20 meter forran bilen, ikke mer. da har de du har møtt hatt fjernlys lamper, og ikke tåkelys lamper.

Det er lov med park/tåke.

Det er ikke lov med kjørelys/tåkelys

Kixx: Jeg skjønner hva du mener.. ganske smart, men da lyser vel alle blinklysa på bilen? jeg vil jo bare ha de to fremste til å lyse!

Saken er at tåkelysene lyser for kort til å bruke når det er mørkt. Og da kjører folk gjerne med nærlysene på samtidig, og da blender de.

Så har man de som kjører med tåkelys når det regner, siden tåkelysene konsentrerer lyset foran bilen, så blir det gjenskinn i den våte asfalten og biler i mot blir blendet.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider