Gå til innhold

Hvordan få blinklys til å lyse hele tiden?

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Tillatt hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for."

Kremt kremt. Tåkelys er hjelpelys. Ergo: Skal kun benyttes når det faktisk er tåke. Du sa noen monterer det fordi de ikke vil bruke vippelykter. Det skal dem å gjøre. Men det er fortsatt ikke lov.

Slutt nå opp! Det er lov......... Dette er til og med regulært hot Biltilsynet.

Les hva jeg skrev: Om man kaller disse lysene for GRØFTELYS, TÅKELYS, KURVELYS ELLER KJØRELYS, så er det samme "ulla" alt sammen.......

EDIT: Ta til eksempel Mazda 626 GE som kom i 1992. Her ble og blir faktisk "grøftelysene / tåkelys" orginalt brukt som kjørelys på dagen.

I den perioden det ble påbudt med lys på dagen, var det mange som monteret på nevnte kjørelys på bilene sine, dette for å slippe "ballingen" med relè i det orginale opplegget. Feilen mange gjorde da, var automatisk frakobling ved bruk av nærlys og fjernlys, stort sett var fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He, du prøver å få tråden tilbake til topic? Konstant lysende blinklys skyldes vel resten av amerikaniseringen av landet.

kjeda meg så satt å leste igjennom tråden.. syntes dette igrunnen bare var helt teit.. en slaks dårlig råneoppfinelse.. men d er jo da min personlige mening.. topic eller ikke bare ville forhøre meg om alle her syntes dette var kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeda meg så satt å leste igjennom tråden.. syntes dette igrunnen bare var helt teit.. en slaks dårlig råneoppfinelse.. men d er jo da min personlige mening.. topic eller ikke bare ville forhøre meg om alle her syntes dette var kult?

Personlig har jeg ikke gjort meg opp noen mening om dette. Så lenge man ser at folk blinker er det vel OK! Så en Volvo 240 med konstant lysende sideblinkere, det var ikke pent. Et dårlig forsøk på markeringslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke gjort meg opp noen mening om dette. Så lenge man ser at folk blinker er det vel OK! Så en Volvo 240 med konstant lysende sideblinkere, det var ikke pent. Et dårlig forsøk på markeringslys.

240 er jo en fæl bil generelt da... menne er kanskje litt penere om man har hvite blinkere!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rare svar... Den mailen du fikk fra veivesenet må vel være det man kaller et politisk svar... Et langt svar, uten å svare på det man spør om.

Angående om det er en råne oppfinnelse eller ikke det tar ikke jeg stilling til. Dette kommer vel fra "det gale usa".. Jeg synes det er tøft. Andre synes ikke.. Deilig at alle ikke er like... cheers

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Er to muligheter på å få lys i parklysa foran, den greieste er å bruke ett ekstra sett med pærer, 3W er fint, en annen er å koble jordinga til blinklyspærene til parklyset, da vil det blinke motsatt, og lyse konstant når Plys er på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider